ספר לכל - רכש מוסדות

מעלילות ראשית עד מלכים ונביאים
מחבר: ש.שפרה
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-20705
תאריך יציאה: 8/2008
לימוד
תיאור:

הספרות שנכתבה במסופוטמיה בין נהרות הפרת והחידקל, השפיעה על תרבות העמים שישבו במזרח הקדום וכמובן על התרבות העברית ועל ספרות המקרא. אין כמעט ספר במקרא שלא הושפע ממנה. תכנית הלימודים החדשה במקרא מאפשרת לתלמיד לטעום, ולו על קצה המזלג, מספרות זו.

ספר זה נועד לשמש את התלמיד והמורה בלימודי תכנית הלימודים החדשה במקרא. לספר ארבעה פרקים: בפרק הראשון, "עלילות ראשית", מיתוסים מסופוטמיים על בריאת האדם והעולם; הפרק השני, "אדם וגורלו בספרות החוכמה", מביא את היצירות החשובות בספרות החוכמה המסופוטמית; בפרק השלישי, "חוק וחברה", סקירה על קובצי החוקים במזרח, קטעים מתוך הפרולוג והאפילוג של "מצבת חמורבי" ומקבץ של חוקים על פי נושאים. בפרק הרביעי, "מלכים ונביאים", תעודות היסטוריות שהן דוחות על אירועים חשובים בתולדות ישראל ויהודה. בכל פרק תמצאו את היצירות והתעודות המסופוטמיות בתרגום עברי וכן תוכן, מבואות, הערות וזיקות אל המקרא.

אמנם הספר נועד לסייע בלימודי המקרא, אך אני מקווה שהיצירות עצמן, המבואות שהוספתי והתוכן של היצירות השלמות שמתוכן נבחרו הקטעים הנלמדים, ייגלו עד כמה הנושאים והבעיות שבהם עוסקת הספרות המסופוטמית מדברים אל האדם בן המאה העשרים ואחת; עד כמה מדברת ספרות זו אלינו, יושבי המזרח הקרוב; ובעיקר – עד כמה יפה היא ספרות עתיקה זו.

לתלמידי תיכון


מחיר: 39.32 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.