ספר לכל - רכש מוסדות

עידן הימין
מספר קטלוגי: 249-50646
תאריך יציאה: 3/2019
תיאור:
במאה ה-21 ידע נגיש יותר משהיה אי פעם – הוא במרחק נגיעה, במרחק גלילה קצרה. למרבה הצער במאה ה-21 ידע גם רחוק יותר משניתן לדמיין, הוא מוסתר בקבצי מספרים אינסופיים ומאחורי הסיפורים שמספרים לנו בעלי אג’נדות.
המטרה של הספר הזה היא לחתוך דרך בליל המילים, מבעד לסיפורים המוטים ואל המידע. המטרה היא להנגיש אותו, לסדר אותו באופן נהיר וממצה. ליצור בסיס עובדתי לאדם המחפש את דרכו ביער המידע. להיות אטלס של המאה ה-21, אטלס שממפה את מה שקורה כאן, את מה שקרה כאן, לא בעזרת מפות אלא בעזרת גרפים, פרספקטיבה היסטורית, ונתונים. המטרה היא שכל אחד יוכל לעיין בו ולהתמצא קצת יותר טוב בשיח הציבורי.

זו יוזמה נהדרת וכזו שעשויה לשמש אותנו כקובעי מדיניות מאוד.
– ח”כ איציק שמולי, מפלגת העבודה
אחד הכשלים הגדולים בשיח בנושאי חברה ומדינה בישראל הוא חוסר היכרות של רוב המשתתפים עם הבסיס העובדתי לטיעוניהם ולטיעוני הנגד. בסיס הנתונים שבנה פרופ’ דרור פייטלסון הוא נדיר בהיקפו ובגיוונו. כל מי שמעוניין לדעת מה התרחש לאמיתו של דבר בישראל בעשורים האחרונים מן הראוי שיעיין בחיבור ויתעמק בנתונים הכלולים בו.
– פרופ’ תמר הרמן, המכון הישראלי לדמוקרטיה
השיח הציבורי מתרחק בשנים האחרונות בהדרגה מעובדות, מספרים, נתונים ואפילו רעיונות. את רוב הפוליטיקאים וחלק ממוקדי הכוח שיח כזה דווקא משרת. עליית דונלד טראמפ לשלטון נתנה לגיטימציה לרבים לאמץ רטוריקה שאינה מעוגנת בעובדות. דווקא בעידן זה היוזמה של פרופסור פייטלסון להעשיר את עולם נתוני המקרו כלכלה הישראלי היא מבורכת.
– גיא רולניק, מייסד ועורך ראשי לשעבר של TheMarker
שיח ציבורי מבוסס נתונים הוא תנאי הכרחי לבניית הסכמה רחבה סביב מדיניות ציבורית בדמוקרטיה. כאשר הקמנו את ״הסדנא לידע ציבורי״ חזינו בדמיוננו כיצד נתונים פתוחים ואיכותיים מהווים בסיס משותף לדיון ומשמשים ליצירת תובנות מעמיקות ומחכימות. אני שמח לראות כיצד חזון זה קורם עור וגידים בספר זה!
– אדם קריב, יו”ר הסדנה לידע ציבורי
בימים בהם הסיפורים ממלאים את חיינו והדמוקרטיה צועדת בצעדים מהירים להתרסקות יש רק דבר אחד בסיסי שבכוחו לעצור תהליך זה והוא הידע. ידע מבוסס, עדכני, נקי מכל גחמה מגמתית שהפוליטיקה עושה בה כרצונה. אנו בגימנסיה, כמי שרואים בדמוקרטיה יסוד לחיינו בני החרות בארץ, מבינים ועושים למידה בין המורים באסופה הכל כך בסיסית וחשובה שערכת ואספת, שכאמור הינה יסוד הכרחי לקיומה של חברה דמוקרטית.
– ד”ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה העברית הרצליה

דרור פייטלסון הוא פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. אספן של כל מיני דברים, ובפרט של נתונים ומספרים. אוהב לנסות להסביר דברים בצורה שקל להבין אותם, ובמיוחד אוהב כשזה מצליח ומישהו פתאום מבין משהו חדש. הספר הזה משלב את שני הדברים. מאמין גדול בכך שיכול להיות כאן הרבה יותר טוב.

מחיר: 149.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.