ספר לכל - רכש מוסדות

סדר ואי-סדר כמושגים של הכרה
מספר קטלוגי: 249-50391
תאריך יציאה: 8/2016
מספר עמודים: 346
תיאור:
סדר ואי סדר מצוי בכל תחומי ניסיון אנושי - תיאורטי ומעשי, פרטי וציבורי, חומרי ומופשט, הרצוני והבלתי רצוני, טבעית ותרבותית אף שכל שיטה פילוסופית נוגע במישרין או בעקיפין בשאלות 'מהו סדר? "ו'מהו אי. סדר? ', כה לא ברירה זכתה עד שאלות אלה לתשומת לב פילוסופית שיטתית. סדר ואי סדר כמושגים של הכרה מבקש למלא חוסר זה ולהראות שמושגים בסיסיים וחיוני הללו טומנים בחובם הפתעות למחשבה הרפלקטיבית .

חמישה פרקי הספר בוחן את מאפייניהם המובהקים של מושגי סדר והאי סדר תוך ניתוח היחסים שבין פשטות למורכבות, גבולות וחוקים, הכרח ומקריות, אוביקטיביות וסוביקטיביות. ניתוח זה משמש בסיס להבחנה בין סוגים שונים של סדר ואי סדר, שיחסי הגומלין המורכבים ביניהם אורגים את הרשת המסועפת של ההכרה. הדיון מלוּוֶה בדוגמאות מהיום יום, מתחומי המדעים, הפילוסופיה, האמנות והפולקלור. הדוגמאות מאפשרות להציג את מגוון התפיסות לגבי סדר ואי סדר על ההבדלים ביניהן ועל הגרעין המשותף להן. סופו של הספר בהרהורים על התועלת שבמושגים השונים של סדר להבנת האדם את עצמו ולהבנת העולם הסובב אותו.

זהו ספרה השמיני של רות לורנד. שני ספרי העיון האחרונים פרי עטה שראו אור בעברית הם היופי בראי הפילוסופיה (אוניברסיטת חיפה, 2007) ו על פרשנות והבנה (אוניברסיטת תל אביב, 2010).

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.