ספר לכל - רכש מוסדות

נפוליאון בארץ ישראל
מספר קטלוגי: 800-35003
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:


סא``ל (ד`) פרופ` מרדכי גיחון נולד בגרמניה בשנת 1922 וב-1934 עלה ארצה. בשנת 1941 הצטרף לארגון ``ההגנה`` (חי``ש) ולאחר זמן קצר התגייס לצבא הבריטי ושירת בבריגדה היהודית. בין השנים 1947-1962 שירת בצה``ל בחיל-מודיעין. בשירותו היה קצין מודיעין חטיבתי במסגרת המערכה על ירושלים (תש``ח); הקים את מחלקת המחקר באגף המודיעין של צה``ל (אז אג``מ/מחלקת מודיעין) וניהל אותה חמש שנים; הקים את מחלקת המודיעין של פיקוד דרום ואת בית הספר הגבוה למודיעין של קהיליית הביון הישראלית.
פרופ` גיחון הוא היסטוריון צבאי וארכיאולוג. הוא היה שותף להקמת החוג ללימודים קלאסיים באוניברסיטת תל אביב, ריכז זמן רב את פעילותה הארכיאולוגית וניהל חפירות 18 עונות בשבעה אתרים בישראל.
את מחקריו עשה בעיקר בתחומים אלה:
ארכיאולוגיה צבאית, בעיקר של תקופת הורדוס והתקופה הרומית-ביזנטית, גאוגרפיה צבאית של ארץ-ישראל ובכלל, ומחקר היסטורי-צבאי (דגשו בארץ-ישראל לדורותיה), בעת העתיקה ובתקופת נפוליאון.
פרופ` גיחון כתב כ-200 מאמרים ופרקים בספרות המקצועית וכן ארבעה ספרים.

נפוליאון בארץ-ישראל
פריסת היריעה של מסע נפוליאון למצרים ולארץ-ישראל מעוררת עניין רב אצל כל המתעניין בתולדות ארץ-ישראל, בתחביב ובנושא למחקר.
ידיעת קורות הימים ההם היא יסוד חיוני להבנת קו ההתחלה של התהליכים שהחזירו את זירת מזרח הים התיכון, שאנו חיים בה, למרכז תשומת הלב הבין-לאומית, והאיצו את ההתפתחויות והתמורות שאפיינו את חיי תושבי האזור מאז ועד היום. על כל אלה ועוד בספר זה.
288 עמודים

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.