ספר לכל - רכש מוסדות

המלאך מאיסטנבול
מספר קטלוגי: 800-184002
תאריך יציאה: 11/2022
מקור
תיאור:

שני מדליוני זהב שהטביע דון מרכדו בן חסיד בבית המלאכה שלו בטולדו, הם שהניעו את הרצון להתחקות אחרי הסיפור של המשפחה שנדדה בעקבות הגירוש מספרד לאמסטרדם, עברה לבלקן.

במרכז הרומן אהבתם של נעמי ודינר. הם נפגשו ב"חצר הגדולה" שבמרכז הקהילה היהודית בעיירה קירקלרלי שבתורכיה. אולם אותה אהבת נעורים תמימה ועיקשת אינה מתממשת. ויקטור בכר, בעל מפעל טקסטיל באיסטנבול, מגיע לקירקלרלי, פוגש את נעמי במקרה, מתאהב בה ומוכן "לתת הרבה מאוד" תמורת ידה.

בעל כורחה מובלת נעמי לחופה. היא נעקרת מביתה ומאהובה ועוברת עם בעלה לביתו המפואר באיסטנבול. לאט ובהדרגה היא מסתגלת למעמדה והופכת דמות דומיננטית בקהילה וגם משמשת יד ימינו של ויקטור בניהול המפעל. ואולם הזמן אינו משכיח ממנה את דינר. ליבה נותר חצוי.

דינר הנטוש לא מוצא טעם בחייו. הוא מוותר על חלומו ללמוד רפואה ועולה לארץ, מתגייס לצה"ל, משרת בצנחנים ונודע כקצין מוערך ואמיץ. עד שיד הגורל שוב מתערבת ומפגישה בין השניים בנסיבות ששניהם לא פיללו...

מאיר חסדאי, יליד תורכיה, עלה לארץ במסגרת עליית הנוער, התגורר ברחובות. במשך עשרים שנה חקר את תולדות משפחתו וטווה עלילה צבעונית ומרתקת המתארת ברגישות את ההווי המשפחתי ואת התרבות והמורשת של הקהילות היהודיות בתורכיה ובבלקן. המחבר מתאר את כמיהתם העזה של בני הקהילה לעלות לארץ ישראל, מספר על תרומתם הכבירה לטובת העם היהודי וחושף את פעילותם החשאית למען הקמת המדינה.

זה סיפור אהבה לארץ ישראל וסיפור אהבה נוגע ללב שנרקם בין גבר לאישה ולא כבה במשך שנים ארוכות.


מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.