ספר לכל - רכש מוסדות

סודות הקוסמים הגדולים
מחבר: קייב פול
הוצאה: אגם
מספר קטלוגי: 717-100021
תאריך יציאה: 10/2010
תיאור:

שמו המלא של הספר מגדיר את תוכנו: סודות הקוסמים הגדולים – על קוסמים מופלאים ומעלליהם הנהדרים. הכותב פול קייב, בעצמו קוסם ואמן אשליות בעל שם, משמש יועץ בהפקות של סרטי פנטזיה ומופעי במה שיש בהם פעלולים ואפקטים מיוחדים.
בספר עוסק פול קייב בתולדותיהם של הקוסמים הגדולים. את הפרטים הביוגרפיים והמקצועיים הכניס לסיפור מסגרת המתאר סדרת מפגשים פנטסטיים עם גיבורי הכרזות שהיו תלויות בחדרו. הספר נקרא אם כן כסיפור הרפתקאות מפתיע ומשעשע בגוף ראשון לא פחות מאשר כמסמך תיעודי על תולדות אמני אשליות מפורסמים. 'עסקי השעשועים השתנו מאז מקצה אל קצה, - אבל עדיין אני זוכר את העצות שקיבלתי: להתאמן עד שזה מושלם, לבנות את התמונה הגדולה, לייצר למען הקהל הופעה נהדרת, מסתורית ובלתי נשכחת. העולם הזה הוא מקום מכושף וקסום, וזה תפקידו של הקוסם; להזכיר לאנשים את הדבר הזה ולהעניק להם תחושת התפעמות נהדרת.'

חותמים את הספר פרק 11 המציע הוראות לביצוע קסמים, ופרק 12 שבו 'כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני המופע', כמו אביזרים, מוזיקה, תלבושת וכו'.
לכריכה האחורית צמודה מעטפה המכילה העתקים מוקטנים של כרזות מן העבר וכרטיסיות לביצוע פעלולי אחיזת עיניים.

שמו של הספר במקור הוא Hocus Pocus: A Tale of Magnificent Magicians (כשמו של הספר הראשון שנכתב אי פעם באנגלית והוקדש כל כולו לקסמים). התרגום העברי ויתר על ה'הוקוס פוקוס' – צירוף הנושא משמעות ברורה בשתי מילים, והחליפו בחזרה מיותרת על כותרת המשנה. החמצה מיותרת, וחבל.
ועוד, כדי להמריץ את שיווק הספר, לא זו בלבד שנוספה לו הקדמה מאת דניאל ראדקליף (הנער שגילם את דמותו של הארי פוטר בסדרת הסרטים על פי ספרי ג'יי קיי רולינג), אלא שמו של ראדקליף מתנוסס גם על הכריכה הקדמית...

הספר כשלעצמו מעניין, מכיל מידע רב, מעוצב ומעוטר בצורה מושכת בסגנון רטרו מובהק.
סודות הקוסמים הגדולים מתאים לבני עשר ומעלה.
נירה לוין

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.