ספר לכל - רכש מוסדות

דגים גדולים
מספר קטלוגי: 625-1201788
תאריך יציאה: 8/2023
תיאור:

"מטבע הלשון הדוחה, ׳תפסת אמריקה׳, חזר על עצמו שוב ושוב בשיחות הללו, מבוטא בנימה שהיה בה גוון מגונה, כמעט פורנוגרפי, וגרם לגיורא להתכווץ כל פעם באשמה, כאילו הוא זה שהטעה אותם לחשוב שהוא כבש את החלום האמריקאי והצליח כאן מעבר למשוער. חבריו וקרוביו הישראלים הם אלו שהשליכו עליו את ההנחה הזו כדי לספק את הפנטזיות שלהם עצמם, ואולי גם כדי להצדיק את עובדת היותו ׳יורד׳. מבחינתם זה היה בסדר גמור לעזוב את הארץ ולחיות בחו"ל אם אתה מצליח, אבל איש לא סלח למי שנכשל שם."

גבר שב אל בית הקיט שלו ומגלה שחורשת האקליפטוס האהובה שלו נכרתה; מנהל בכיר יוצא עם חבריו לשיט־תענוגות דקדנטי ומוצא את עצמו פנים מול פנים עם יצור ימי שטני־למראה; סופר עברי־אמריקאי חרד לוקח את בנותיו ליריד שעשועים כפרי הטומן בחובו סכנות מפלצתיות; אב יוצא למסע בסופת שלגים של חג המולד כדי להציל את בתו המתנכרת. הם, ושאר גיבוריו של קובץ הסיפורים המקורי והמפתיע הזה — ישראלים לשעבר, יהודים ואמריקאים — כולם לכודים בגאות העיתים, בזרמי המעמקים הסוחפים אותם הרחק מחופי חייהם המוכרים והבטוחים. גורלותיהם וסיפוריהם מצטלבים ב "אי הדייגים" הבדוי — אתר נופש יוקרתי המשמש סמל ההתקבלות וההתערות, התגלמותו של החלום האמריקאי שלכד אותם ברשתו והפך, לעיתים, לסיוט.׳

דגים גדולים מציף שאלות אוניברסליות על זהות, מקום והשתייכות, שאלות שכדי לרדת לעומקן יוצר ראובן נמדר מרחב משלו, המורכב מהעבריות השופעת של לשונו — היונקת ממכמני העבר של השפה ומהמיתולוגיה היהודית — ומהגיאוגרפיה של ארצות הברית, עריה ונופיה.

ראובן נמדר, יליד ירושלים (1964) מתגורר מזה עשרים שנה בניו יורק ומלמד בה יהדות וספרות עברית. ספרו הראשון, חביב, זכה בפרס ספר הביכורים של משרד המדע, התרבות והספורט לשנת 2000, והרומן שלו, הבית אשר נחרב, זכה בפרס ספיר לשנת 2014.


מחיר: 96.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.