ספר לכל - רכש מוסדות

אזהרת שוליים
מספר קטלוגי: 625-1201767
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 4/2024
מקור
תיאור:

מה גורם לחברה הישראלית להקצין, לרדת לשוליים, ולעבור תהליך של פירוק פנימי, שמותיר אותה חלשה מול אתגריה הפנימיים והחיצוניים?
הספר אזהרת שוליים מטיל אור בוהק על אחת התשובות המשמעותיות והמרכזיות לשאלה הזאת: שנאה — השנאה בתוך החברה הישראלית, בין קבוצות חברתיות וזהותיות. השנאה הזאת היא־היא המנוע המרכזי של חלק גדול מאותם תהליכי הקצנה ופירוק.
שנאה היא הרגש השלילי הקיצוני ביותר, והיא הרסנית. למרות חשיבותה העצומה, היא תופעה שממעטים לחקור אותה, ונכתב עליה מעט מאוד בעברית. לא עוד. בספרו המרתק אזהרת שוליים מנתח הפסיכולוג החברתי עירן הלפרין, מהחוקרים המובילים בעולם בנושא, את המחלה החברתית הקשה הזאת. הוא עומד על שורשי השנאה והמנגנונים שמאפשרים ומעודדים אותה, מפענח את המגמות החברתיות שעושות את השנאה דומיננטית כל כך בחברה הישראלית, ולא פחות חשוב: קובע כי למרות הכול, אפשר להתמודד עם ההקצנה והשנאה.
פרופ' עירן הלפרין הוא חוקר ומרצה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ומייסד מרכז אקורד: פסיכולוגיה חברתית לשינוי חברתי. במחקריו הוא עוסק בבסיס הפסיכולוגי של סכסוכים חברתיים ופוליטיים, ומפתח התערבויות מבוססות־מדע, שמטרתן לשנות דעת קהל ולהגביר את התמיכה בערכים דמוקרטיים־ליברליים.
פרופ' הלפרין פרסם ארבעה ספרים אקדמיים וכ־250 מאמרים אקדמיים, והוא מומחה בינלאומי ליחסי קבוצות בחברה.


מחיר: 98.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.