ספר לכל - רכש מוסדות

דרכו של הלב
מספר קטלוגי: 625-1201099
תאריך יציאה: 1/2018
מספר עמודים: 208
תיאור:
"הלב של סימון נדד אל מקום אחד בארץ, הכליות, הכבד והריאות הגיעו למחוזות אחרים, עשו את דרכם אל גופים אחרים. מכל הניצוץ הזה, מה יישאר מאחדותו של בנה? איך לשייך את זכרו הייחודי לגוף השבור? מה ייוותר מנוכחותו, מהבלחתו בעולם, מרוח הרפאים שלו? השאלות האלה חגו סביבה כמו חישוקים מבעבעים, ואז פניו של סימון הצטיירו לנגד עיניה, שלמות וחד־פעמיות. הוא בלתי ניתן לצמצום, זה הוא. היא מרגישה שלווה עמוקה. בחוץ הלילה לוהט כמו מדבר של חולות לבנים."

שבת לפנות בבוקר. שלושה נערים נוסעים לגלוש בים. בדרכם הביתה הם נקלעים לתאונת דרכים קטלנית. שניים מהם חוגרים חגורת בטיחות; השלישי עף דרך השמשה הקדמית. זמן קצר אחרי שהגיע לבית החולים מכריזים הרופאים על מוות מוחי, אבל לבו עדיין פועם.
הרומן דרכו של הלב מתפרש על פני עשרים וארבע השעות שסביב השתלת הלב, עת החיים נלקחים מבחור צעיר וניתנים לאישה במצב אנוש. בפרוזה יפהפייה ומהורהרת הוא חוקר את מעמקי הרגשות של כל המעורבים - התורם, הוריו וחברתו, המנתחים (הקוצרים והמשתילים), המושתלת ומשפחתה, מתאם ההשתלות בבית החולים ובמרכז הארצי ועד אחיות חדר הניתוח והפרמדיק - הנאלצים להכריע בהחלטות של חיים ומוות.
208 עמודים, פרקים קצרים שמתחילים במוות ומסתיימים בחיים.  

דרכו של הלב הוא רומן נועז ונפיץ שהיפנט את הקוראים בצרפת והוכתר בה כפריצת דרך ספרותית. בדייקנות של מנתחת ובשפה של משוררת, מליס דה קרנגל, כלת פרס מדיסיס 2010, הפיקה יצירה אפית של יגון, תקווה והישרדות.

"כתיבה נדירה מעוררת השתאות!" הניו יורקר
"רומן מתנשף, יפהפה כמו טרגדיה עתיקה. והוא גם שיר הלל לבריאה והרהורים על הקשר בין הגוף לתודעה, בין החיים למוות." לה פיגארו

וירג'יליו בחר להיות מנתח לב כדי להתקיים ברמה הגבוהה ביותר... כיוון שהלב חורג מן הלב, הוא הבין זאת היטב. גם לאחר שהודח - אין די עוד בשריר כדי להפריד בין החיים למתים - הוא נשאר בעיניו האיבר המרכזי בגוף, מקום הביטוי המכריע והחיוני ביותר של החיים, שהריבוד הסמלי שלו השתמר ללא פגע ברבות השנים... המנתח הצעיר משתאה על הדרך שבה הוא מוטבע בלשון, על נוכחותו התמידית באותה נקודה פלאית של השפה, תמיד ממוקם בתווך בין הפשט לדרש, בין השריר לרגש; הוא מתמוגג ממטפורות ודימויים המציגים אותו כאנלוגיה לחיים עצמם וחוזר ואומר ללא ליאות שעל אף היותו הראשון להופיע, הלב יהיה גם האחרון להיעלם.

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.