ספר לכל - רכש מוסדות

פרשת מלון פולסקי
מספר קטלוגי: 625-1200674
תאריך יציאה: 2/2011
תיאור:
פרשת מלון פולסקי היא אירוע כמעט עלום שהתרחש בוורשה בזמן הכיבוש הנאצי. סיפורם של רוזה פוירמן ואחרים שמצאו את עצמם "אורחים" במלון פולסקי בזמן הכיבוש הנאצי של ורשה. בדרך מסתורית משך אליו המלון ניצולים יהודים שביקשו לקנות את דרכם אל החופש. רוזה, פרטיזנית יהודייה, מסתננת למלון. המפקד הנאצי של המלון חושף אותה ולוקח אותה תחת פיקוחו האישי.

מה שעשתה כדי לשרוד ממשיך לרדוף את חייה של רוזה. היא נקראת להעיד בהיידלברג במשפטו של הקומנדאנט באשמת פשעי מלחמה, וכעבור שנים היא משתתפת במפגש של "אורחי" המלון שניצלו. רק עם שובה לישראל היא מגיעה סופסוף לידי פיוס עם עצמה.

ליאון ה' גילדין מעורר את השאלה "מה אם?" ומיטיב לשלב אמת היסטורית עם דמויות בדיוניות בניסיונו לתאר מה יכול היה לקרות לוּ פרטיזנית יהודייה היתה מסתננת למלון פולסקי והופכת לבת זוגו של מפקדה הנאצי.

ליאון ה' גילדין הוא עורך דין לשעבר, מפיק טלוויזיה וקולנוע, סופר ומתרגם מיידיש. ספרו הראשון נקרא "אינך יכול לעשות עסקים (או כמעט שום דבר אחר) בלי יידיש". הספר "פרשת מלון פולסקי" הוא זוכה International Book Awards לשנת 2010. מתגורר באריזונה עם אשתו.

"עלילה מרתקת הממחישה את העמימות המוסרית של השואה ואת מאבקם של אנשים רגילים לשמר את אנושיותם בנסיבות יוצאות דופן." פרופ' חוה תירוש-סמואלסון, ראש החוג ללימודי יהדות, אוניברסיטת אריזונה

מחיר: 76.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.