ספר לכל - רכש מוסדות

שמי הוא אדום
הוצאה: כנרת
מספר קטלוגי: 625-1200411
תאריך יציאה: 9/2009
מספר עמודים: 476
תיאור:
לרגל שנת האלף למניין המוסלמים מזמין הסולטאן השולט באיסטנבול ספר מאויר שיתאר את פאר ממלכתו. צוות של מאיירים מנוסים מתגייס למשימה, אך כיוון שיצירת תמונה של הברואים אסורה על פי האסלאם, המשימה מסכנת את חייהם, ולפיכך נשמרת בסוד.

כשאחד מחברי הצוות נעלם, בהלה אוחזת במאיירים. האם האיש נרצח? האם הסוד הכמוס הודלף? הסולטאן דורש תשובה בתוך שלושה ימים, אך בידי החוקרים רק איורים חלקיים שטומנים בחובם את פתרון התעלומה.



שמי הוא אדום הוא סיפור רצח ואהבה שמתרחש במשך תשעה ימים מושלגים באיסטנבול של המאה השש–עשרה על רקע מאבק בין מוסלמים שמרנים קנאים לקומץ אנשים הפונים ללמוד מן המערב. בדרכו הייחודית המהפנטת, במורכבות עדינה כערבסקה ימי–ביניימית, אורהאן פאמוק מפיח רוח חיים בכל דמויותיו, ובכללן המתים, בעלי החיים והחפצים, ובתוך כך חושף אותנו אל עולם אמנות האיור שאיננו עוד.



"בעולם זה של זיופים, המביא לערעור האמון בספרות, פאמוק הוא הדבר האמיתי. הספר הזה הוא מיצירות הסיפורת המעטות שייזכרו בסוף המאה הנוכחית." אובזרוור



"הספר לוכד לא רק את הסתירות שמאפיינות את איסטנבול בעבר ובהווה, אלא גם את יופייה הנצחי, האיוֹם. במילים אחרות, הוא כמעט מושלם. כל מה שדרוש הוא פרס נובל." 
 ניו סטייטמן



"אנו במערב יכולים רק להכיר תודה על כך שסופר כמו פאמוק קיים ומשמש גשר בין תרבותנו ובין תרבות שמורשתה עשירה כשלנו." דיילי טלגרף



"שונה לגמרי מהמותחן ההיסטורי המסורתי המערבי... רומן נפלא, חלומי, מלא תשוקה ומעורר הערצה, אקזוטי באופן המרגש והמקורי ביותר."

ספקטייטור



אורהאן פאמוק , חתן פרס נובל לספרות 2006, הוא פרוזאיקן וירטואוזי שנחשב לבכיר הסופרים הטורקים.

פאמוק , יליד איסטנבול (1952), כתב עד כה שמונה רומנים שתורגמו ל–58 שפות ונמכרו במיליוני עותקים. מכתיבתו הנעה בין שני אזורים של צללים עולה החיכוך בין מזרח למערב, המפגש בין תרבויות — 
 לעתים חינני, לעתים אנרכי — דרך ריבוי קולות ודיאלוג פורה בין המדינה המזרחית המתמערבת ביותר לבין העולם המערבי.



מנאומו בטקס קבלת פרס נובל: "ספרות בימינו מן הראוי שתבחן את הפחדים הבסיסיים של האדם באשר הוא: הפחד להיוותר מחוץ למתרחש, והפחד שיתעלמו ממך ומקיומך, ותחושת חוסר הערך הנלווית לפחדים אלה... בכל עת שאני מתעמת עם רגשות כאלה, הם נוגעים באפֵלה שבתוכי."

מחיר: 92.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.