ספר לכל - רכש מוסדות

מדברים בעד עצמם-נספח
הוצאה: יסוד
מספר קטלוגי: 51-880858
נושאים: ספרות ילדים
תאריך יציאה: 10/2008
תיאור:

אם ילדכם סובל מליקויי למידה, תוכלו לעזור לו לאמץ אסטרטגיות של סינגור עצמי, שיסייעו לו להצליח טוב יותר בחיים בכלל ובלימודים בפרט.

מדברים בעד עצמם
סינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה
מאת: ד"ר לאה קוזמינסקי
הוצאת יסוד
בשיתוף עם מכון מופ"ת

הוצאת יסוד המתמחה בפתרונות חינוכיים מיוחדים המותאמים לצרכים שונים של ילדים, הורים ואנשי מקצוע, מוציאה בימים אלה ספר חדש "מדברים בעד עצמם" מאת ד"ר לאה קוזמינסקי – חוקרת בתחום של לקויות למידה.
מדברים בעד עצמם מציע שיטה ייחודית בשם סינגור עצמי. "סינגור עצמי" הוא פעולה או דיבור של האדם עבור עצמו כדי ליצור שינוי בחייו.
כדי שיוכל לדאוג לאינטרסים שלו ולקדמם וכדי ליצור תנאים למימוש שאיפותיו, על הילד לקוי הלמידה לקחת אחריות על הלקות שלו. באמצעות תהליך הנחייה לסינגור עצמי, הוא מפתח הבנות ומיומנויות ספציפיות המסייעות לו לדבר בעד עצמו ולייצג את האינטרסים שלו במסגרות שונות כולל במערכת החינוך.

לספר שני חלקים:
חלקו האחד מתמקד בהנחייה לסינגור עצמי בו הוא מתאר צעד אחר צעד כיצד מתבצעת פעולת הסינגור העצמי, ומדגים שלושה רכיבים הנדרשים לסינגור עצמי יעיל: ידע (אישי וסביבתי), מיומנויות ותכונות מוטיבציוניות. הספר מדגים בפירוט את תוכנית מס"ע (מודעות סיוע עצמי), המפתחת אצל לומדים עם לקויות למידה (תלמידי בית ספר וסטודנטים) מודעות אישית ומיומנויות של סינגור עצמי, המאפשרים להם להשמיע את קולם, להגן על זכויותיהם, להסביר לאחרים את לקויות הלמידה הספציפיים שלהם ולהתמודד באופן חיובי עם עמדות של בני גילם, הורים ומורים.
חלקו האחר עוסק בהיבטים תיאורטיים, המשמשים בסיס לפיתוח תוכניות הנחייה ללומדים עם לקויות למידה. חלק זה מגדיר מהו סינגור עצמי, מאפיין לומדים עם לקויות למידה, מפרט היבטים מוטיבציוניים שבבסיס הסינגור העצמי, ומציע דרכים שעשויות להעצים את הלומד ולהוסיף לחוסנו.
בספר מובאות עדויות אישיות של מי שלמדו לסנגר על עצמם: כיצד קידמה השיטה את צרכיהם והביאה לשינוי בחייהם. בולטת התחושה של העצמה וחוסן אישי שהם מרגישים מול הקשיים שתהליכי הלמידה מציבים מולם.

ד"ר לאה קוזמינסקי, היא חוקרת בתחום של לקויות למידה ולקויות שפה אצל ילדים ומבוגרים. היא מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי והיועצת האקדמית של המסלול להכשרת מורים לחינוך מיוחד במכללה.

לספר מצורפת חוברת המדגימה את תוכנית ההנחייה לסינגור עצמי.


מחיר: 18.20 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.