ספר לכל - רכש מוסדות

מלחמות השם
מספר קטלוגי: 49-2300190
נושאים: יהדות
תאריך יציאה: 11/2021
קריאה
תיאור:

'מלחמות השם' הוא מפסגות הפילוסופיה היהודית של ימי הביניים. הוא נולד משאיפת מחברו, ר' לוי בן גרשום (הרלב"ג; 1288–1344), להגיע אל שראה בה את הצלחתו האמתית: הישארות נפשו. בחתרו ליעד זה יצא הרלב"ג למסע אינטלקטואלי רב שנים בדרך היחידה שהאמין שתוביל אותו למטרתו: בירור האמת על העולם "באופן שלא ישאר בו ספק". ב"מלחמות השם" תיעד את ממצאי חקירותיו במגוון סוגיות במדע, בפילוסופיה ובתאולוגיה. בספר זה מוגשת מהדורה מדעית ראשונה של החלק השני והחלק השלישי מהמאמר החמישי של "מלחמות השם", ושל המאמר השישי, החותם את החיבור.

התכלית העיקרית והאגד הכרוך את עיוניו של רלב"ג ברוב חלקיו אלה של ה"מלחמות" הוא נסיון להתמודד מול אחד האתגרים החשובים והדוחקים שנצבו מול פילוסופים יהודיים לאחר הרמב"ם, דהיינו להראות כי יש הוכחה חותכת להשקפה מסוימת בשאלת בריאת העולם, וכי אפשר לפרש את המקרא לפי השקפה זו. עיוניו של רלב"ג בשאלה הובילו אותו לעסוק בשלל נושאים הנוגעים לעולם השמים, לאל, לנבואה, ועוד. עד לסופם הגיע לכלל מסקנה כי עלה בידו להגיע ל"'אמת בזאת החקירה באופן שלם", וב"מלחמות" הציג את ממצאיו בשיטתיות. המהדורה נפתחת בהקדמת המהדיר הדנה בעיקרה בתורת הבריאה של הרלב"ג. 

ד"ר עפר אליאור הוא חוקר של ההיסטוריה של המדע והפילוסופיה בימי הביניים. הוא פרסם כמה מהדורות מדעיות של חיבורים בפילוסופיה יהודית מימי הביניים, ובהם מהדורה מדעית של חלקים א'-ד' של "מלחמות השם" (תשע"ח).


מחיר: 111.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.