ספר לכל - רכש מוסדות

הקואופרציה בישראל
מספר קטלוגי: 49-1110919
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 6/2021
קריאה
תיאור:

החיפוש האינסופי אחר שותפות עובר כחוט השני לאורך ההיסטוריה האנושית ומקבל ביטוי בולט וייחודי בקואופרציה בישראל המתחדשת. החיפוש אחר הסדרי שותפות כלכלית הוא אינסופי, שכן הוא מלווה שוב ושוב בכישלונות ובניסיונות חוזרים ליצירה שיתופית מחודשת. ביטוי לכך היה גם בתולדותיה של הקואופרציה בישראל. הצלחותיה הכבירות, כישלונותיה המהדהדים וניסיונות ההתחדשות שלה לא זכו עד כה להצגה כוללת. ספר זה, הבא למלא אחר החסר הזה, הנו פרי יזמתו של ד"ר יהודה פז (ז"ל).

פרק אחר פרק, מוצגות  בפני הקורא התאגדויות קואופרציה מגוונות שהוקמו על-ידי מגזרים שונים בחברה הישראלית למן ראשית ההתיישבות הציונית ועד ימינו ונחקרו על ידי  מיטב המומחים בתחומים השונים. לימוד הצלחות וכישלונות העבר הוא בסיס חשוב להמשך יצירתן של התאגדויות קואופרטיביות חדשות, הקשורות אף הן באותו חוט השני של החיפוש אחר עולם משותף טוב יותר.

 

ד"ר מנחם טופל, חבר קיבוץ מפלסים, מרצה בכיר במכללת ספיר, רכז המחקר החברתי במכון יד טבנקין, פרסם ספרים ומאמרים בארץ ובעולם בנושא הקיבוץ בהשתנותו והרעיון הקומונלי והתנסה באופן מעשי בניהול מפעלים קואופרטיביים ובפיתוח מיזמים קואופרטיביים באוכלוסיות העניות באמריקה לטינית. 


מחיר: 111.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.