ספר לכל - רכש מוסדות

ציוני כל הדרך-אוטוביוגרפיה
מספר קטלוגי: 49-1110154
תאריך יציאה: 3/2023
קריאה
תיאור:

ספר זה מביא את סיפור חייו של ד"ר אריה אזולאי. הוא מתאר את ילדותו שבמרוקו, את לימודיו ופעילותו בתנועות הנוער במרוקו. מתוארים חייו ותפקידיו הרבים בארץ ושליחויותיו בעולם היהודי.

המחבר פורס את משנתו החברתית חינוכית, באשר לדמות החברה הישראלית. מפורטות יוזמותיו באשדוד, ומוצגת השקפתו על עתידה כ'עיר ישראלית ים-תיכונית ורבגונית'. הוא מציג תפיסה חדשנית המבקשת להתאים את הציונות למאה ה-21 ,תוך חיזוק החינוך היהודי- ציוני ועלייה מתמדת למדינת ישראל, מדינתו הלאומית של העם היהודי.

המושגים 'מזרחיות', 'ישראל השנייה' ו'ישראל הראשונה' נדונים מתוך ראייה ביקורתית, בלתי-שגרתית.

ד"ר אריה אזולאי נולד בעיר פאס שבמרוקו, התחנך ופעל בתנועת הצופים ובתנועת 'הבונים' במרוקו. עלה לארץ ב-1955 והצטרף לקיבוץ דורות ואחר כך לקיבוץ ברור חיל. יצא לשליחויות חינוכיות וציוניות, מטעם ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית, לארגנטינה, לדרום אמריקה, לצרפת ולאירופה. הוא כיהן, בין היתר, כראש העיר אשדוד בשנים 1983-1989 ,כראש משלחת הסוכנות היהודית בצרפת (1992-1996)ו בהנהלה הציונית כיו"ר עמית של המחלקה לעלייה וקליטה של הסוכנות היהודית (1997-2006) . 

עמית כבוד של התנועה הציונית.

בעל BA בספרות עברית, MA בהיסטוריה של עם ישראל ודוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. באשדוד הוא מכהן כיום כיו"ר בית 'יד לבנים', יו"ר קרן אשדוד ויו"ר הוועדה לפרסי ההצטיינות של העיר.


מחיר: 87.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.