ספר לכל - רכש מוסדות

העיקר הבריאות
הוצאה: מאגנס
מספר קטלוגי: 45-431027
נושאים: כללי
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

396 עמודים

הספר מנתח את הגורמים החברתיים הקובעים את בריאות האוכלוסייה ואת דפוסי הפעילות של מערכת שירותי הבריאות בישראל. הוא מדגים כיצד תהליכים חברתיים, גם אם לכאורה אינם קשורים ישירות לבריאות, משפיעים על בריאות האוכלוסייה, על מבנה שירותי הבריאות ועל חלוקת משאבי הבריאות בין קבוצות שונות בחברה הישראלית בכללה ובתוך מערכת הבריאות בפרט.
הספר מתמקד בשלוש סוגיות: (א) השתקפות הרקע החברתי והתרבותי של החברה הישרלאית בבריאות האוכלוסייה ובמערכת שירותי הבריאות; (ב) התנהגות הקשורה בבריאות ובצריכת שירותי בריאות של יחידים ושל קבוצות בחברה הישראלית; (ג) הקשר שבין מערכת הביראות למרכיבים מבניים אחרים בחברה הישראלית.
בספר שלושה עשר פרקים, שכל אחד מהם מוקדש לעיון בנושא מרכזי אחד. הדיון בכל נושא מבוסס על סקירה ממצה של מחקרים ועל נתונים שפורסמו, והוא כולל רשימת מקורות מקיפה. הספר מיועד לאנשי מדע החברה, לאנשי מקצועות הבריאות, לעוסקים בקביעת מדיניות הבריאות ובתכנון השירותים ולקוראים המבקשים להרחיב את השכלתם והבנתם בתחום הגורמים החברתיים המשפיעים על הבריאות.
הספר שימושי במיוחד לעוסקים בהוראת הסוציולוגיה של החברה הישראלית, הסוציולוגיה של הבריאות ובהכשרת אנשי מקצועות הבריאות.

יהודית ט` שובל קיבלה תואר מוסמך ודוקטור מאוניברסיטת הרוורד שבארצות הברית. היא מכהנת כפרופסור לסוציולוגיה בקתדרה על שם רוז במחלקה לסוציולוגיה ובבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בירושלים. זכתה בפרס ישראל למדעי החברה ובפרס על שם הנרייטה סאלד לבריאות הציבור. פרסמה שמונה ספרים בתחומי הסוציולוגיה של הבריאות והרפואה, בסוציולוגיה של הפרופסיות ובהגירה.
ד``ר עפרה אנסון, בוגרת ובעלת תואר מוסמך מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ובעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בראון בארצות הברית. מרצה בכירה בפקולטה למדעי הבריאות, בית הספר למקצועות הבריאות ע``ש רקנאטי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

מחיר: 90.10 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.