ספר לכל - רכש מוסדות

מדריך כרטא - עין גדי
מחבר: אשל חנן
הוצאה: כרטא
מספר קטלוגי: 44-100568
תאריך יציאה: 6/2009
מספר עמודים: 144
תיאור:
עין-גדי הוא נווה-המדבר הגדול ביותר בגדה המערבית של ים המלח. בנווה-מדבר עין-גדי נובעים ארבעה מעיינות השופעים יחדיו 3 מיליון מ"ק מים בשנה. המיקום, הטמפרטורות הגבוהות ושפע המים הם כר פורה למגוון רחב של צמחייה ובעלי-חיים, קצתם נדירים מאוד.

היישוב בעין-גדי קדום מאוד - ראשיתו בתקופה הכלקוליתית, באלף הרביעי לפני הספירה. הוא נזכר במקרא, בתיאור מנוסתו של דוד מפני שאול המלך. נראה שמתחילת המאה ה-7 לפה"ס הייתה עין-גדי מיושבת ברציפות כ-1,400 שנים. בעת החפירות שנערכו בתל גורן (1961-1965), התל העתיק של עין-גדי, נחשפו שכבות למן שלהי ימי הבית הראשון (שלהי המאה ה-7 לפה"ס) עד שלהי תקופת הבית השני (המאה ה-1 לספירה). בתקופות הרומית והביזנטית נבנו באתר בנייני מגורים. המבנה החשוב ביותר שנתגלה מתקופה זאת הוא בית-כנסת מן המאה הרביעית לספירה.

חנן אשל הוא פרופסור במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ובשנים 2002-2004 היה ראש המחלקה. הדוקטורט שלו הוא מהמחלקה לתולדות עם ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים. בין היתר קיבל את מלגת פולברייט ומלגת הארי סטאר באוניברסיטת הרווארד, באוניברסיטת מישיגן ובאוניברסיטת אוקספורד. ד"ר אשל ניהל מספר חפירות ארכיאולוגיות בישראל, לרבות קומראן ועין-גדי, וחיבר את הספרים ´מערות המפלט מתקופת בר-כוכבא´, ו´מגילות קומראן והמדינה החשמונאית´, וכן מעל 200 מאמרים.

מחיר: 84.00 ₪
אנו מצטערים אך מוצר זה אזל בהוצאה ולא ניתן להזמינו

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.