ספר לכל - רכש מוסדות

האינטליגנציה של הכלב
הוצאה: כרטא
מספר קטלוגי: 44-100090
תאריך יציאה: 1/2010
תיאור:

הפסיכולוג הידוע סטנלי קורן, שהוא גם מאלף כלבים ורבים מן הכלבים שאילף זכו בפרסים, מתווה לפנינו בספר ``האינטלגנציה של הכלב`` את התמונה המקיפה, המעניינית והעדכנית ביותר של נפש הכלב ודרכי פעולתה.
קורן מדגים כיצד מעוצבים כשריו השכליים של הכלב על ידי נתוניו הגנטיים ועל ידי כוחות האבולוציה. יתכן שהיינו מבקשים להאמין שמחשבתם של הכלבים כולם אחידה, אך קורן מוכיח בעליל שגזעים שונים נבדלים אלה מאלה הבדל של ממש באינטלגנציה שלהם, באינטלגנציית העבודה - כושרם להבין את פקודות בעליהם ולציית להם.
בסיכום מרשים של סקר נרחב שערך קורן הוא מדגים 133 גזעים לפי תבונתם, מן הגזעים המבריקים עד הגזעיים המוגבלים ביותר מבחינת אינטלגנצית העבודה (אינטלגנצית האילוף).
אף על פי שהגזעים נבדלים מאוד ברמת תבונתם, יש שונות רבה גם בתוך הגזעים והמחבר טוען בלהט שאישיות הכלב משפיעה גם היא השפעה נכבדה על אפשרות אילופו. לשם כך מביא קורן מבחן משכל לכלבים שכל קורא יוכל לערוך לכלבו ובכך לבחון מהי רמת האינטלגנציה של חיית המחמד שלו. קורן גם מסביר כיצד אפשר להעלות את מנת המשכל של הכלב, על ידי שינוי גורמים מסוימים כגון תנאי האילוף והתזונה.
הספר ``האינטילגנציה של הכלב`` הוא מקור ידע רב ערך לבעלי כלבים, למתעתדים לגדל כלב ולכל המתעניין בטבע נפש הכלב ותודעתו.


סטנלי קורן הוא פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה הבריטית (קנדה) ומחברו של הספר ``תסמונת האיטר`` (הוצאת כרטא ירושלים, 1993). כן הוא עוסק באילוף כלבים, בהוראת אילוף הכלבים, חובב כלבים מושבע ובר סמכא בנושא האינטילגנציה של הכלב.

מחיר: 84.01 ₪
אנו מצטערים אך מוצר זה אזל בהוצאה ולא ניתן להזמינו

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.