ספר לכל - רכש מוסדות

תאומות
מחבר: דה-לו טסה
הוצאה: כנרת
מספר קטלוגי: 42-4300113
נושאים: כללי
תאריך יציאה: 6/2010
תיאור:
שתי קשישות, האחת הולנדית והאחרת גרמנייה, נפגשות במקרה באתר מרפא בבלגיה ומזהות זו בזו את תאומתן האבודה. כך, דווקא על בסיס עלילה פשוטה, כתבה טסה דה לו רומן מונומנטלי על גורל, חברות, מלחמה ונאמנות, אשר כבש רבבות קוראים, משך את תשומת הלב של הביקורת העולמית ותורגם לשפות רבות. "תאומות" הפך גם לסרט מצליח, שזכה במועמדות לאוסקר בקטגוריה של הסרט הזר הטוב ביותר לשנת 2004.
התאומות, שנולדו בקלן בשנת 1916, משחזרות את שעבר עליהן מאז מות הוריהן בהיותן בנות שש: אנה גדלה עם סבה בחווה פרימיטיבית בסביבה קתולית בגרמניה, ואילו לוטה חולת השחפת עברה להולנד והתגוררה עם דוד המטפח רגשות סוציאליסטיים. יחסים גרועים בין שתי המשפחות והמלחמה המתחוללת יוצרים נתק בין האחיות הכרוכות כל כך זו אחר זו.
אבל עכשיו כשדרכיהן מצטלבות שוב, לוטה מתחילה לחשוד שאנה סייעה לנאצים בזמן מלחמת עולם השנייה. העימות ביניהן, המתואר בפרוזה חסכנית ונוקבת, מעלה שאלות על השפעת התורשה והסביבה על הפרט, על רקע סאגה המתפתחת משני עברי הגבול החוצה בין מדינות במלחמה.
טסה דה לו נולדה בשנת 1946 בבוסום שבהולנד. היא פירסמה סיפורים ושלושה רומנים. כיום היא חיה בהולנד ובפורטוגל.
"מקורי, יצירה שהאיפוק שלה והחמלה והנדיבות איננה נופלת למלכודת ההפשטה ואיננה מתחמקת מדיון נוקב באתיקה בזמן מלחמה" ניו יורק טיימס

"נוגע ללב.. דה לו אינה מבקשת למחול לגרמניה, אלא לספר את סיפורה הנוקב של המלחמה משני צדיה, להפוך את ההיסטוריה לאנושית ולהוסיף שמץ של אי בהירות לדיכוטומיה טוב-רע" טיים

"יצירת מופת משחררת שלא תישכח במהרה" קירוקס ריוויו

מחיר: 78.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.