ספר לכל - רכש מוסדות

אסתרליין יקירתי (רכה)
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-51510
תאריך יציאה: 11/2008
תיאור:
בספר זה נאספו מכתבים שכתב עגנון לאשתו אסתר וחלק ממכתביה אליו בין השנים תרפ``ד-תרצ``א (1931-1924). מתוך המכתבים עולה סיפורה של תקופה בחיי עגנון, כאשר בחלקים שונים ממנה חי בגפו, בארץ ישראל ובגרמניה, רחוק מאשתו ומשני ילדיו הקטנים, אמונה וחמדת.
מבעד למכתבים אישיים אלה כמו משתקף הגורל היהודי, אשר לו נתן עגנון ביטוי ביצירתו הספרותית. כגיבורו ר` יודיל ב``הכנסת כלה`` - הרומן שסיים באותה עת ממש - גם משפחתו של עגנון עוברת טלטולים רבים: שריפת הבית וכתבי יד שטרם ראו אור בהומבורג בשנת תרפ``ד, רעידת האדמה הפוגעת בביתם בארץ בשנת תרפ``ז, והשוד שערכו פורעים ערבים בביתם בתלפיות במאורעות תרפ``ט. על אף אירועים אלה התמיד עגנון ביצירתו הספרותית, ובשנים אלה סיים את הכנת שלושת הכרכים הראשונים של כתביו וליווה את הוצאתם לאור בהוצאת שוקן בגרמניה.
``אסתרליין אני נצטערתי הרבה בעוזבי אותך ואני מתיירא שמא לא אוכל להתקיים ימים רבים בלעדיך`` כותב עגנון באחד המכתבים, ולצד הרגישות הרבה שהוא מגלה כלפי אשתו והילדים, הוא מעניק תשומת לב לקטנות כגדולות. התכתבות זו היא הארה חדשה של הסופר וכל המתעניין והחוקר את יצירתו הספרותית ימצא בודאי כיצד שאב עגנון מאווירת אותם ימים ומן הדמויות שפגש השראה ויסוד לרבים מסיפוריו.

מחיר: 99.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.