ספר לכל - רכש מוסדות

הנעדר (אמריקה)
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-12612
תאריך יציאה: 11/2008
תיאור:


פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ`כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה שבשחפת ונאלץ לעזוב את משרתו. במשך חייו הקצרים פרסם מעט מאוד וביקש שכתבי היד שלו יישרפו לאחר מותו.
קפקא הוא מחשובי הסופרים של המאה העשרים. בסגנונו הבהיר נתן את הביטוי החזק ביותר למצבו הקיומי של האדם המודרני: ייאוש מוחלט מכל אפשרות ליחסים נורמליים עם החברה האנושית והתפכחות אכזרי מן התפיסה האנושית היסודית - שהאדם הוא יצור בכל כבוד ורגש, שהעולם נוצר עבורו.

קרל רוסמן, נער בן שבע-עשרה, משולח מבית הוריו שבאירופה לאמריקה, ובארץ הזרה הוא מתנסה בנסיונות קשים במאבקו בכוחות עוינים ואלימים. ברדתו מן האונייה מתגלה לו דוד עשיר, סנאטור, אך במהרה זונח אותו הדוד והוא נאלץ לפלס לעצמו דרך כנווד, כנער מעלית וכמשרת לזמרת לשעבר קפריזית. בניגוד ליצירותיו האחרות של קפקא, מסתיים רומן זה בנימה של פיוס ותקווה להשתלבות בחברה.
הנעדר הופיע בעבר, תחת השם אמריקה. שינוי השם מסתמך על המהדורה הביקורתית של הוצאת פישר הגרמנית, אך משאיר גם את השם הקודם, שנקבע על ידי מקס ברוד ואשר אליו התרגל הקורא. ניתן לראות ברומן זה חלק ראשון בטרילוגיה, ששני חלקיה האחרים הם: המשפט והטירה.

זהו הכרך הרביעי מיצירות קפקא, שתורגמו מחדש בידי אברהם כרמל בשפה מעודכנת וקרובה ככל האפשר למקור. הכרכים הקודמים שיצאו בתרגומו במסגרת זו הם: המשפט (1992), סיפורים (1993), תיאור של מאבק (1994).

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.