ספר לכל - רכש מוסדות

קללת הכלכלה
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10829
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

156 עמודים

ספרה המעורר ההדים של ויויאן פורסטר, חושף מצגת שווא, תרמית אשר שותפים לה המנגנונים הפוליטיים והתקשורתיים של הארצות המפותחות, זהו השקר של השיח הכלכלי; של הבטחות כוזבות לעתיד טוב יותר מפי פוליטיקאים חסרי בושה; של תחזיות מופרכות על צמיחה העומדת בפתח ועל ירידה משמעותית בעקומת האבטלה.
השקר הזה הוא אחד היסודות שעליהם נשען מערך הכוחות המתחסד של הדמוקרטיות המערביות. נהנים ממנו, כמובן, חברות רב-לאומיות, חוצות גבולות, ואשפים פיננסיים השולטים ברזי ההשקעות הווירטואליות. אלו הם ברוני הכלכלה החדשה, הגלובלית, אשר מותירה מאחור מוסדות לאומיים ומגמדת את המדינות עצמן. ההמונים נותרים במצב של בורות, שכן השיח הכלכלי ממשיך להתבסס על מונחי הכללכה הישנה, במקרה הטוב, שנסמכה על תעשייה, על תעסוקה ועל מסגרות סולידריות של משק לאומי מגונן.
פורסטר אינה קוראת להשבת הסדר הישן על כנו. זו תהיה רומנטיקה חסרת תקנה. היא מייחלת לשינוי תודעתי, אשר יעניק למובטלים, בנוסף לתמיכה החומרית, גם הכרה בערכם כבני אנוש מבלי להתנות זאת בהצטרפותם המחודשת למעגל העבודה. זוהי מהפכה מנטלית, אשר בלעדיה יידונו אוכלוסיות שלמות לכליה רוחנית ואולי גם פיסית.

ויויאן פורסטר היא סופרת, עיתונאית ומבקרת ספרותית צרפתייה, קללת הכלכלה הוא רב-מכר עולמי שתורגם לשפות רבות ונמכר ביותר ממיליון עותקים.

מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.