ספר לכל - רכש מוסדות

היה היתה ארץ
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10236
תאריך יציאה: 7/2008
תיאור:
ספר יוצא דופן זה מאיר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואת החיים בישראל מנקודת מבטו הרעננה, המפתיעה ומלאת ההומור של סרי נוסייבה – פלסטיני, אינטלקטואל, הומניסט, פילוסוף ובן למשפחת אצולה ששורשיה נטועים באזור מאז ימי הביניים. נוסייבה, אחד המומחים הרהוטים והמעניינים של הסכסוך במזרח התיכון, מגלה עומק וחמלה נדירים בבואו לבחון את יחסי שני העמים ואת הדרך לפתרון הקונפליקט שאינו מסתיים באזור.
בספרו הוא חושף את חיי היומיום של הפלסטינים בערים, בכפרים, בבתי הכלא ובאוניברסיטאות, את ראשי ההנהגה הפלסטינית ואת יחסיו המורכבים עם ערפאת, אשר הפך אותו בעל כורחו לנציג אש"ף בירושלים. כך הופך המבט המרתק, האמיץ והחושפני על חייו של אדם אחד למבט על החיים המודרניים הפלסטיניים בכללם.
בעוד ארצו מבותרת על-ידי התנחלויות ומחסומים וסובלת משחיתות ומאלימות, נאבק נוסייבה לשמור על תקווה לעתיד, חולם על חופש ושוויון גם כשכל הסובבים אותו אינם מאמינים שהדבר אפשרי, ותומך ברעיון של שתי מדינות לשני עמים ובשיבת הפליטים הפלסטינים לפלסטין.
האוטוביוגרפיה שלו היא סיפורו שלו ושל ארצו, סיפור שהוא חלק מהסיפור שלנו, ושסיומו עדיין לא ברור.

סרי נוסייבה, נשיא אוניברסיטת אל-קודס המכהן כפרופסור לפילוסופיה באוניברסיטה, למד פילוסופיה באוקספורד ובהרווארד ולימד באוניברסיטה העברית בירושלים. מתגורר בירושלים.
אנתוני דוד הוא מחבר "ספר המעשים: חיי זלמן שוקן" שראה אור בהוצאת שוקן, והעורך של "מכתבי גרשם שלום" ושל "קינת הנעורים: היומנים של גרשם שלום" במהדורותיהם האנגליות.

"היה הייתה ארץ הוא סיפור אישי עדין, עצוב ומלא הומור השופך אור חדש על הטרגדיה הישראלית־פלסטינית, ומציג תמונה חיה של החברה הפלסטינית."
עמוס עוז

"יש כאן בני בליעל וקורבנות, פטריוטים וכסילים, מלחמה ושלום, בגידות ושחיתות ורומן בלתי נמנע... ספר זה נושא בתוכו את גרעין האמת הקשה, שאף פלסטיני אחר שאני מכיר לא הצליח להביע ברמה כזו של רהיטות ואומץ."
עמוס אילון

"נוסייבה עשה ככל יכולתו כדי להביא את השלום לעמו ולהשיג דו-קיום בין פלסטינים וישראלים באמצעות שתי מדינות לשני עמים. זוהי הגדתו."
הנסיך אל חסן אבן טלאל

מחיר: 99.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.