ספר לכל - רכש מוסדות

בחסד עליון
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10104
תאריך יציאה: 10/2007
תיאור:
ספר זה מאפשר הצצה נדירה אל חדרי־החדרים של הוועדה לציון חסידי אומות העולם, וחושף סיפורי הצלה ייחודיים, המעוררים דילמות פילוסופיות, פסיכולוגיות ומוסריות קשות.


שופט בית המשפט העליון משה בייסקי (2007-1921), מניצולי הרשימה של אוסקר שינדלר, ניהל במשך זמן רב, חרף התנגדויות קשות, מערכה לשם הכרה בשינדלר כחסיד אומות העולם. בייסקי, יו"ר הוועדה לציון חסידי אומות העולם ב"יד ושם", האמין כי אסור לשכוח את עושי החסד, והקדיש את זמנו לחיפוש האנשים שפעלו בניגוד לחוקי המשטר הנאצי. בנוסף למקרה של אוסקר שינדלר, חושף ספר מרתק זה את סיפורם מעורר המחלוקת של אנשים שפעלו בתנאים קשים ביותר: קצין אס־אס שהיה אחראי להספקת ציקלון B לתאי הגזים, ובו בזמן ניסה ליידע את העולם על מנגנון ההשמדה ולעצור את מעשי הזוועה; סופרת פולנייה מצליחה ומפורסמת שהייתה ונותרה אנטישמית קיצונית, אך הצילה יהודים; אציל גרמני שפנה במכתב להיטלר וביקש ממנו לחדול מרדיפת היהודים, ואולץ לעזוב את גרמניה; קצין נאצי שהתאהב ביהודייה צעירה, הציל אותה ואת חבריה, אבל המשיך לשרת את המנגנון הנאצי; צעיר פולני שראה מה מתחולל בגטאות, העביר את המידע לכל גדולי עולם, אך אלה העדיפו לא להתערב.
ספר חשוב זה מאפשר הצצה נדירה אל חדרי־החדרים של הוועדה לציון חסידי אומות העולם, וחושף סיפורי הצלה ייחודיים ביותר, המעוררים דילמות פילוסופיות, פסיכולוגיות ומוסריות קשות.

גבריאל נסים, יליד מילנו, הוא סופר, מסאי, מייסד כתב העת האיטלקי היום השמיני, המוקדש להתנגדות למשטר במזרח אירופה, ועורכם של סרטי תעודה רבים העוסקים בהתנגדות למשטר זה.


מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.