ספר לכל - רכש מוסדות

אחים בדם
הוצאה: שוקן
מספר קטלוגי: 40-10016
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:


אלינג ושִיל-בּיַרנֶה, בני שלושים ומשהו, גרים יחד בדירה מוגנת של עיריית אוסלו. לאחר תקופה במוסד הם משתדלים לבנות חיים עצמאיים. כל מפגש עם אנשים, בפרט עם אנשים חדשים, גורם להם חרדה, אבל הם ``עובדים על עצמם`` ומתקדמים. פרנק, העובד הסוציאלי שמלווה אותם בתהליך זה, עוזר להם ברגעים של החלטות קשות, יוצא אתם לבלות ואף מזמין אותם לארוחה בביתו. אט-אט הם נפתחים לחיים ומעזים יותר.
סיפורם מסופר מפיו אָלינג, שהוא מעין ``הנסיך מישקין`` של הסוציאל-דמוקרטיה הנורווגית, אדם טהור ותמים אבל גם חכם מאוד ובעל אבחנות חדות ומשעשעות על הנעשה סביבו.
שיל-בירנה הוא גדול ממדים, איטי מאוד במחשבתו ובתנועתו, והנה דווקא הוא מוצא בבניין בו הם גרים חבֵרה, באותו הזמן מתחבר אלינג עם משורר זקן, וכשחברתו של שיל-בירנה יולדת בת, החבורה היא כבר מעין משפחה.
אחים בדם הוא סיפור מלא חום אנושי ואופטימיות. הגיבורים חוברים זה לזה על-ידי מחוות של נדיבות, הקשרים נוצרים בקלות ובטבעיות. אלינג ושיל-בירנה הם ``אחים בדם`` לאחר שפציעה משותפת - כאשר נפלו יחד ושברו בקבוק סירופ - ערבבה את דמם.

אינגוור אמביורנסן נולד בנורווגיה בשנת 1956. עד יום פרסם ארבעה-עשר רומנים ושני קבצים של סיפורים קצרים. הוא נחשב לאחד מגדולי הספרות הנורווגית העכשווית, וספריו תורגמו לשפחות רבות, אחים בדם הוא אחד מתוך שלושה ספרים שגיבורם הוא אלינג.


מחיר: 72.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.