ספר לכל - רכש מוסדות

ולטר רתנאו
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-21711
תאריך יציאה: 12/2014
תיאור:
ולטר רתנאו, שר החוץ של רפובליקת ויימאר הגרמנית, נרצח בידי טרוריסטים מן הימין הקיצוני ב־24 ביוני 1922. המדינאי שביקש להחזיר את גרמניה למשפחת העמים לאחר תבוסתה במלחמת העולם הראשונה נקטל בידי אויביה של הרפובליקה הצעירה. הרצח של המדינאי היהודי היה לסימן דרך בתהליך שהסתיים בעליית הנאצים לשלטון כעבור קצת יותר מעשר שנים.
רתנאו היה איש עסקים בעל השפעה, פובליציסט ומחבר של רבי־מכר, אדם בעל שם ומקובל בחוגי החברה הגבוהה, אך הוא לא הסתפק בכך. היו לו גם שאיפות פוליטיות. מוצאו היהודי ואישיותו השנויה במחלוקת עיכבו אותו בדרכו, אך לאחר מלחמת העולם הראשונה נסללה לפניו הדרך אל פסגת ההנהגה.
כיהודי היה רתנאו ביקורתי ומסויג כלפי דתו וכלפי מוצאו, אך לא המיר מעולם את דתו, ולימים, מה שהצטייר בעיניו כאבן נגף בדרכו הפוליטית היה לו למקור גאווה. כששאל את אחד מידידיו מדוע הוא מעורר שנאה כה רבה למרות הצלחתו והישגיו, ענה לו זה: "אתה סתירה מהלכת של התאוריות האנטישמיות בדבר הנזק שגורמת היהדות לגרמניה. לכן הם רוצים להרוג אותך".
שולמית וולקוב היא פרופסור אמריטה להיסטוריה מאוניברסיטת תל־אביב וחברה באקדמיה הישראלית למדעים. בין שאר תפקידיה באוניברסיטה היתה ראש המכון להיסטוריה של גרמניה, ראש התכנית להיסטוריה משווה של אירופה וראש בית הספר להיסטוריה. פרסמה מחקרים רבים, בארץ ובעולם, ואלה הוציאו לה שם כבת סמכא בהיסטוריה החברתית של גרמניה. ספרה הקודם בספרית אפקים: במעגל המכושף: יהודים, אנטישמים וגרמנים אחרים (2002).

מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.