ספר לכל - רכש מוסדות

מארץ הולדת למולדת
הוצאה: עם עובד
מספר קטלוגי: 32-20815
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

393 עמודים.

השנים 1939-1949 היו עשור רב-תהפוכות בחייה של קהילת יהודי בולגריה. בתקופה זו התנהלו חייהם בין תקווה לייאוש, בין אבדן להצלה, בין התבוללות לעשייה מיונית, בין השתלבות בארץ ההולדת לעלייה המונית לארץ המולדת. השאפה לעלייה והעלייה עצמה היו מרכיב חיוני וחשוב בחייה של הקהילה ובמדיניות הנהגתה, אך בשנים 1944-1948 הבשילו התנאים שאפשרו את הוצאתה אל הפועל של כמיהה זו בממדים גדולים: עליה כללית לש רבבות לארץ-ישראל.
המחבר נעזר במגוון רחב של עדויות ומסמכים, ובכלל זה חומר ארכיוני חשוב שנחשף לפניו בבולגריה, החומר הארכיוני המצוי בארץ ובהודעותיהם של מאות עולים ופעילי עלייה. נבחנים יחסם ופועלם של גורמים, תנועות ומוסדות שתמכו בעלייה והאיצו אותה, וכן ניסיונותיהם של אחרים לבלום אותה ולמונעה. המחבר מתאר את המניעים והגורמים לעלייה ההמונית, מדגיש את ייחודה ונותן את דעתו גם על דרכי קליטתה בארץ.
לעלייה של יהודי בולגריה אחרי מלחמת העולם השנייה,השתלב השיקום האישי בשיקום הלאומי, ו"פתיחותו של דף חדש "בחיי הפרט הייתה אפשרית רק כחלק מן המהלך ההיסטורי הגדול של תקומת ישראל. הייאוש, ההסתגרות והניכור של הפרט נתחלפו בתקווה ובנכונות להשתלב במאמץ הקולקטיבי. ד"ר שלמה שאלתיאל הוא היסטוריון, חוקר ומרצה ונמהל מדעי של "יד יערי", מרכז לתיעוד וחקר של "שומר הצעיר" בגבעת חביבה. הוא נולד בסופיה ועלה לארץ בפברואר 1949. חבר קיבוץ המעפיל.
390 עמודים

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.