ספר לכל - רכש מוסדות

ויפאסנה-האמנות לחיים
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-14159
נושאים: העידן החדש
תאריך יציאה: 3/2016
תיאור:

ויפאסנה היא אחת מטכניקות המדיטציה העתיקות ביותר. לפני יותר מ-2,500 שנה לימד אותה גוטמא הבודהא כמרפא אוניברסלי לבעיות אוניברסליות, כלומר כאמנות לחיות. הטכניקה נעלמה בהדרגה מהודו, אך השתמרה בבורמה (מיאנמר) עד ימינו. בשנת 1969 היא הוצגה מחדש בהודו על ידי ס.נ. גואנקה, והוא הפיץ אותה ברחבי העולם.

פירוש המילה ויפאסנה הוא ״ראיית הדברים כפי שהם באמת״. זוהי אינה אמונה עיוורת או פילוסופיה, ואין לה ולא כלום עם דתות וכתות. זוהי שיטת מדיטציה פשוטה ומעשית שכל אדם יכול ליישם, ומטרתה טיהור הנפש ושירוש המטענים השליליים והמתחים הגורמים לנו סבל. ויפאסנה נלמדת בקורסים הנמשכים עשרה ימים, ובמהלכם התלמידים מקבלים הנחיות תרגול מפורטות ולומדים מתוך התנסותם האישית. קורסים נערכים באופן קבוע בארצות רבות ברחבי העולם ובישראל, בהשתתפות אנשים מרקעים שונים ומכל שכבות האוכלוסייה.

ויפאסנה - האמנות לחיות מתאר את השיטה ועקרונותיה הנלמדים בקורס. זהו הספר הראשון שהופיע במערב אשר מציג לקהל הקוראים הרחב, בפירוט ובדייקנות, את מדיטציית הוויפאסנה בשיטתו של ס.נ. גואנקה.

ס.נ. גואנקה נולד בבורמה (מיאנמר) למשפחה של אנשי עסקים הודים. בגיל 31 התוודע למדיטציית ויפאסנה, ששינתה את חייו. לאחר ארבע עשרה שנות תרגול והכשרה הוא הוסמך על ידי המורה שלו, או בה קין, ללמד ויפאסנה בעצמו. במשך עשרות שנים הוא לימד אנשים בני כל הדתות, הגזעים, המעמדות והמגדרים. גישתו השוויונית והפתוחה הביאה לכך שמיליוני בני אדם מרקעים שונים ומכל רחבי העולם השתתפו בקורסים שהוא והמורים שהסמיך הנחו. ס.נ. גואנקה עשה את עבודתו בלי לקבל כל תמורה כספית או חומרית, ובלי לחפש לעצמו חסידים ותומכים. לאחר מותו זכה לכינוי ״האיש שלימד את העולם מדיטציה״.

קורסי ויפאסנה בשיטתו של ס.נ. גואנקה מתקיימים במרכז למדיטציית ויפאסנה בישראל, דהאמה פאמודה, השוכן לצד הכינרת.


מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.