ספר לכל - רכש מוסדות

אזורי לחות
מספר קטלוגי: 3-13835
תאריך יציאה: 8/2009
מספר עמודים: 190
תיאור:
שרלוטה רוש, על הספר:
"רציתי לכתוב בדרך יצירתית על גוף האישה: לחשוף אותו, אבל גם להציג את החידתיות שלו. נהגתי לעצום עיניים במהלך הכתיבה בניסיון לשכוח את אוצר המילים השחוק שלנו בנושא ולצוץ עם מילים חדשות לחלקי הגוף. 'זנב החילזון' לדגדגן, 'כרבולת' לשפתיים הפנימיות, 'סהרוני וניל' לשפתיים החיצוניות. מישהו צריך לעשות את זה.
אני בטוחה שבתרבות בת-זמננו נשים רבות מבולבלות ביחס לגופן. אנחנו אובססיביות לניקיון, נואשות להיפטר מההפרשות שלנו ומשֹער הגוף שלנו. אז רציתי לכתוב על הצדדים המכוערים של הגוף האנושי. הריחות שלו. המיצים שלו. לצורך כך בניתי דמות בעלת יחס יצירתי להפליא לגוף שלה – מישהי שמעולם לא שמעה אפילו שנשים יכולות להדיף ריח רע בין הרגליים.
רציתי להציג את כל עסקת החבילה: נשים הן לא רק מרחב תצוגה סקסי, הן גם נהיות חולות, הן צריכות ללכת לשירותים, הן מדממות. אם אתה אוהב מישהי ושוכב איתה, תצטרך להתמודד עם כל הלכלוך הזה – או שאולי לא תתחיל עם הסיפור של הסקס הזה בכלל."

בעקבות גילוח אינטימי כושל שוכבת הלן בת ה-18 - צעירה משעשעת, בוטה, נטולת עכבות, סקרנית וחופשייה מינית - במחלקה פנימית בבית חולים. היא מחכה לביקור הוריה הגרושים בתקווה נואשת שהשניים ישלימו ביניהם סוף סוף ליד מיטת חוֹלייה. ובינתיים, בין סכיני המנתחים, היא בוחנת את האזורים הלחים בגופה הנשי ומניחה לרובין, אח בבית החולים, לצלם את החלקים החומקים ממבטה הסקרני. ולאורך כל הדרך היא אומרת בקול רם את מה שאחרים לא מעיזים אפילו לחשוב.

אזורי לחות, רומן הביכורים השערורייתי של שרלוטה רוש, הוא רב-המכר המצליח ביותר בגרמניה, ועד כה נמכרו בה יותר ממיליון עותקים שלו. זכויות התרגום נרכשו על ידי 22 מדינות, והוא מככב במקום הראשון בדירוג המכירות העולמי של אמזון.
עם צאתו לאור עורר הספר מהומה תקשורתית עזה וגל של ביקורות, ראיונות, מאמרים וחילוקי דעות בדבר טיבו: האם הוא פורנוגרפיה מובהקת לשמה במסווה כזה או אחר, או שמא לפנינו מניפסט פמיניסטי מחאתי מפי מי שהוכתרה כדוברת של דור שלם; האם זוהי עיסה קופצנית של שלל מרכיבים ונושאים, פרוזה ירודה שהיא פרי תרבות נמוכה, או שמא הספר יוצא במחאה נגד קידוש המראה הנשי המושלם ופורט על המיתרים הנכונים אצל הנשים המודרניות התוהות לגבי נשיות, אינטימיות ומין; האם רוש פשוט ממחזרת לעין כול הפרשות ומתפלשת בהן, מקטלגת טכניקות של אוננות ותנוחות ומתמסרת לצרכיה המיניים בפרהסיה כדי לעורר גירוי מיני גרידא, או שמא היא מדברת באופן משחרר על מה שהשפה נכשלה עד כה בדיבור עליו או נמנעה ממנו ואומרת לאישה בדרכה שלה – יש דרכים שונות להתמודד עם הגוף, ואין שום סיבה בעולם להתבייש בו עוד.
כך או כך, הספר הרדיקלי האמיץ הזה קורא תיגר על הטאבו האחרון אולי של ההווה – ההתייחסות המקובלת לגוף הנשי ולמיניות שלו תוך כדי סיפורה של גיבורה רודפת תענוגות ופגיעה בה במידה.

שרלוטה רוש, מגישת טלוויזיה פופולרית בגרמניה בת 30, היא דמות צבעונית, סלבריטאית פרובוקטיבית. זהו ספרה הראשון, ולדבריה רובו אוטוביוגרפי. היא נשואה ואם לילד.

"שרלוטה רוש קופצת מממלכת הכאבים לממלכת התשוקות כאילו בבסיסן הן מהות אחת. ההודאה בנלעגותו של גוף האדם היא אולי הצעד האבירי ביותר האפשרי, שכן היא משחררת את האדם מנטל השלֵמוּת. שרלוט רושה מצליחה לעשות משהו כמעט בלתי אפשרי – היא מיישבת בינינו לבין ההשפלה הכרוכה בניצניו של כל פיתוי." Frankfurter Allgemeine Zeitung

"תודה לך, שרלוטה רוש. סוף סוף מישהי מתארת את גופנו ואת הדברים שאנו יכולים לעשות איתו כפי שהוא: חם, לחלוחי, מדיף ניחוחות משלו... אפשר לחשוב שבעולם של פורנוגרפיה אינטרנטית זו לא ממש מהפכה. אבל זו כן – כי הגיבורה היא אישה. הסיפור מסופר מנקודת המבט שלה, מורגש מנקודת המבט שלה, מדומיין מנקודת המבט שלה. זה מה שמבדיל בינו לבין כל עלילות-הנוזלים-הגופניים שגברים עומדים מאחוריהן." Brigitte magazine

"אם תהיתם פעם איזה אנשים הייתם לולא הייתם ביישנים, מנומסים, צנועים, הגיוניים, מאולצים, עצורים מינית, זה הספר בשבילכם... האפקט המצטבר שלו מעורר התפעלות." גרדיאן

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.