ספר לכל - רכש מוסדות

מגילת זכויות הירח
מחבר: לשם רון
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13797
תאריך יציאה: 9/2009
תיאור:
מגילת זכויות הירח הוא רומן התבגרות שמתרחש בין גורדי השחקים של צפון טהרן. זהו סיפור אהבתו של קאמי בן התשע עשרה, שעזב לא מכבר את עיירת הנמל בה גדל, לנילופר, נהגת מרוצים מצליחה, נערת הפנטזיות של המרד, אשר חושפת בפניו את החיים הסוערים של צעירי העיר. זהו גם סיפורם של דיירי בניין קטן שמתעורר לפתע לחיים: אלמנת מלחמה זמרת עבר שנאסר עליה לשיר, שופטת בית משפט עליון מודחת המוכרת כרטיסי לוטו במחתרת, וצלם צעיר שסובל ממשיכה מינית מסוכנת לגברים במדים. בין אופוריה לפרנויה, מצטייר דיוקנה של איראן המודרנית, מרובת הסתירות שבה - חוקים ואיסורים צצים ומתפוגגים ללא הרף, נשים נסקלות למוות בעוון ניאוף, קטינים מוצאים להורג, הומוסקסואליות, אלכוהול, זנות כולן עבירות שדינן מוות – מקום שהאימה בו מפתה וטעם החופש בה חריף עשרות מונים.

איראן המפתיעה שיוצר הרומן עטופה בדמיון ספרותי נועז, אך נרקמת מתוך תחקיר דקדקני שנמשך שלוש שנים, וכלל בין היתר מפגשים עם צעירים תושבי טהרן.

מגילת זכויות הירח הוא הרומן השני של רון לשם. קדם לו אם יש גן עדן, שמכר עד כה למעלה ממאה אלף עותקים בישראל, נמכר להפצה בעשרים ושתים מדינות, והוכתר בפי מבקרים באירופה ובארצות הברית כ"קריאה חובה". בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם תרגומים מקומיים בסין, בקוריאה, בברזיל, בפורטוגל וברומניה. סרט הקולנוע "בופור", המבוסס על הספר, היה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר לשנת 2008.

רון לשם שימש, עד לחודש יולי 2008, כסמנכ"ל בשידורי קשת, שם ניהל את מחלקות התוכניות ולוח השידורים. הוא ביקש לסיים את תפקידו על מנת להתמקד בכתיבה.

רון לשם על הספר: "כתיבה, בשבילי, היא הזדמנות לברוח אל חוויות שפספסתי, או שאסור לי לחוות, אל מקומות שלא זכיתי לראות, ויתכן שלא אזכה, אל אנשים שחסומים בפניי - אני בודק את עצמי, איך היו נראים החיים שלי איתם, תחת עורם. כשהתלבטתי עד כמה אני דומה לדמויות שנרקמות לי מעבר לווילון השחור, מצאתי את עצמי כותב עליהם אבל בעצם כותב על עצמי כאן, לפעמים. כשכתבתי על המציאות שלהם, כתבתי, לא פעם, על שלי. על מה שמכאיב, ועל מה שמנחם".

כתיבת מגילת זכויות הירח הושלמה חודש לפני הבחירות באיראן, והמהומות שבאו בעקבותיה.

אם יש גן עדן ספרו הראשון של רון לשם, נמכר עד כה להפצה בעשרים ושתים מדינות. בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם תרגומים מקומיים של הרומן בסין, בקוריאה, בברזיל, בפורטוגל וברומניה. החודש הושק בפולין. בצרפת ובגרמניה היה לרב-מכר. בארצות הברית ובבריטניה ראה אור בבית ההוצאה הנחשב Random House. ובאיטליה - שם הוחלף שמו ל "שלושה עשר חיילים" (Tredici soldati) - הופץ על ידי Rizzoli היוקרתית. בקרוב יתפרסם בישראל תרגום רוסי. מבקרי ספרות מהחשובים באירופה הגדירו את הספר כ"קריאה חובה".

מתוך הביקורות בעולם:

"לרומן ביכורים מחוספס זה יש מעין קסם פגיע המושך אליו את הקורא." ניו יורק טיימס

"הוא בא בעת טראגי, משעשע, מתון, זועם, מזעזע וחריף... קריאת חובה." בוקליסט

"מרגש, שובר לב ולא מרפה... 'אם יש גן עדן' הוא דבר נדיר – רומן בעל עומק מוסרי ניכר ודמויות מעוררות אהדה ומתוארות להפליא, המדברות בעד עצמן." הלוס אנג'לס טיימס

"'אם יש גן עדן' הוא ספר מהמם בעל עוצמה נדירה... בראש ובראשונה רומן גדול ומחשמל שמעטים כמוהו." לה נובל אובזרבטור

"סיפור מטלטל ובעל עוצמות מהפכות קרביים... רומן חניכה מלחמתי קודר ומלא הומור שחור."
קירקוס ריוויו

"הספר הזה הוא אחד מאותן יצירות המפתיעות אותך... משעשע ומטריד." לה מונד

"רומן ריאליסטי להדהים, כאוטי ומעורר אימה... נבואי." ליברסיון

"באמצעות כתיבה חריפה ומתנגנת מתאר רון לשם חברה במצור, הן מוסרי והן מעשי. משפטים שכמו נורו מלועו של מקלע, שפע של סלנג וצבע. 'אם יש גן עדן' הוא רומן מלחמה משובח." לה פיגרו

"ברגעים מסוימים בלתי נשכחים מזכירה העלילה את טולסטוי... ובאווירה יש משהו מהמינגווי."
קורירה דה לה סרה

"ספרות שנכנסת אל מתחת לעור. סגנונו של רון לשם אינו מותיר לקורא ברירה אלא לצלול לתוך חייהן של דמויותיו..." פרנקפורט אלגמיינה צייטונג

"רומן אנטי-מלחמתי רדיקלי; אמירה אוניברסאלית על פחד ותבוסה... עוצמה תיעודית שלא ניתן להתחמק ממנה..." דר שפיגל

"הוא משיג משהו יוצא מהכלל – בסיפורו על הבופור יוצר רון לשם גם תמונה עכשווית של ישראל."
די צייט

מחיר: 89.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.