ספר לכל - רכש מוסדות

מרי אנטואנט
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13663
תאריך יציאה: 7/2009
תיאור:
חייה המרתקים והטראגיים של מלכת צרפת מרי אנטואנט הם דוגמה חותכת לתהפוכות הגורל. מן החצר השמרנית והאדוקה של מלכת אוסטריה מריה תרזה אל הפאר של ורסאי ושל 'מקדשה' הפרטי הקטן של אנטואנט, טריאנון; מהערצת העם וחיי ההוללות השאננים בחצרו של לואי ה-16 אל המצור, הבריחה, ההשפלה, אימת המוות ועד בית-הכלא והגיליוטינה. סטפן צווייג שריתק את הקוראים בסידרת הביוגרפיות שכתב, מנפה ביד מיומנת את המקורות ההיסטוריים האותנטיים מן האידיאליזציה של המלוכנים מחד גיסא ומן המפלצתיות שייחסו למלכה הרפובליקנים מאידך גיסא. המחבר מחייה את תיאור הנערה שנשלחה למלוך לצידו של המלך הצעיר, הקר, המגושם, חובב הציד והאכילה; הוא מתאר את הקושי האדיר של הסתגלות לעם זר, ללשון זרה, למנהגי החצר הקשוחים ואת הדרמה המדאיבה של חדר המיטות. צווייג גם מצייר ביד אמן את תככי החצר ואת מאבקיה של מרי אנטואנט בכמה מן האישים המרכזיים בממלכה.

חייה של מרי אנטואנט נפגשו בצומת אירועים היסטורי – המהפכה הצרפתית, אשר שינתה את פני אירופה. כשהתהפך הגלגל – והמלכה שהסתגלה לחיי פאר, פזרנות ושעשועים שאין משלם, נאלצה לעמוד למשפט והושלכה לכלא, בנה הקטן נלקח ממנה ובעלה המלך הוצא להורג – נתעוררו בה כוחות-נפש רדומים והביאו אותה אל החשיבה, ההתבוננות ואפילו אל האהבה הגדולה של חייה.

לא בובת-פאר נוצצת צעדה אל הגיליוטינה, אלא אישה גאה המודעת לעצמה ונושאת את גורלה בשלווה ובקור-רוח.



סטפן צווייג , סופר יהודי שכתב בגרמנית. נולד בווינה (1882), למד באוניברסיטאות ברלין ווינה, ואחרי תום לימודיו הרבה בנדודים. כפאציפיסט במלחמת העולם-הראשונה עקר לציריך שבשווייץ. בתקופה שבין שתי מלחמות-העולם התגורר בזלצבורג ובשנת 1938 היגר לאנגליה. משם הגיע לארצות הברית, ואחרי שהות קצרה בניו יורק התיישב בברזיל. ב-1942, בעיצומה של מלחמת העולם-השנייה, למראה העולם שחרב עליו, איבד את עצמו לדעת.

מספרי סטפן צווייג בהוצאת זמורה ביתן: אנשים וגורלות, במבוכת הרגשות, העולם של אתמול, לילה מופלא, מרי סטיוארט, קוצר רוחו של הלב, שעות הרות גורל.

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.