ספר לכל - רכש מוסדות

מחוץ לאופק מעבר לרחוב
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13646
נושאים: זיכרונות
תאריך יציאה: 12/2009
תיאור:
"גורלה האיום והמופלא של משפחה אחת... ניצולת השואה ומיוצגת היטב ביישוב של ערב מלחמת העצמאות, משפחה ששלושת בניה היו מלוחמי תש"ח, טמון בו – כך חשתי – איזו אמת נסתרת, לא סינתטית ולא בדויה, על כולנו."



מחוץ לאופק, מעבר לרחוב הוא ביוגרפיה ייחודית, רחבת-יריעה וחודרת, המקיפה את חייה המופלאים של משפחה אחת. עשרים ושמונה שנים ארך מסעו של הסופר חנוך ברטוב אל נבכי חייה של משפחת רבינוביץ', משפחה שהיא תמונת מראה נאמנה של אנשי הדור האחרון ליהדות אירופה והראשון למדינת ישראל.



מצויד בזיכרונותיהם של בני המשפחה, יוצא חנוך ברטוב באומץ אל לב התופת ובחזרה. כשהוא מסתייע במכתבים, במאמרים, ביומנים ובעדויות חברים, הוא ממקד מבט עז ורב עוצמה אל חייהם של מי שהותירו מאחוריהם את חורבותיה מעלות העשן של אירופה ובנו את ביתם בארץ המובטחת, ובאותה שעה איבדו את בנם בקרבות העזים שניטשו עם קום המדינה.



לראשונה מאז שכתב ב-1978 את דדו – 48 שנה ועוד 20 יום, חוזר חנוך ברטוב אל הכתיבה הביוגרפית. הוא מותח בספרו את הקו המדמם, המרטיט ורב העוצמה השזור בנבכי החוויה הישראלית, זה המתוח בין יום השואה ליום הזיכרון ויום העצמאות – שבוע "השבעה" הלאומי, זה המחבר בין "שואה", ל"גבורה" ו"לתקומה". ברגישות ובכישרונו הבלתי מעורער טוען חנוך ברטוב את המושגים הללו ברבדים ומשמעויות חדשות.



חנוך ברטוב הוא מעמודי התווך של הספרות בישראל. בין השאר, זכה בפרס ראש-הממשלה, פרס אוסישקין, פרס שלונסקי, פרס ביאליק, פרס יצחק שדה לספרות צבאית ופרס נשיא המדינה.

ספרו הקודם, מתום עד תום, ראה אור בהוצאת זמורה-ביתן וזכה לשבחי הביקורת ולאהבת הקוראים.

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.