ספר לכל - רכש מוסדות

התחתנתי עם קומוניסט
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13285
תאריך יציאה: 6/2009
תיאור:

304 עמודים

"יצירת יוצת דופן – יוצאת דופן בראייתה המחמירה את החיים האמריקניים... יוצת דופן בתבונתה. מר רות מעביר את הפוליטיקה הקודחת של התקופה הטעונה – עידן מקארתי – בגובה הצליל המדויק."
ארתור שלזינגר, "ניו יורק אובזרוור"

התחתנתי עם קומוניסט הוא סיפור עלייתו ונפילתו של איירה רינגולד, בריון אמריקני מגודל המתחיל את חייו כפועל דחק בן-תשחורת בניוארק של שנות ה-30, נעשה כוכב רדיו מצליח בשנות ה-40, ונהרס, הן כשחקן הן כאדם, בציד המכשפות של מקארתי של שנות ה-50 .
בשיא הצלחתו ככוכב - וכתומך נלהב ותומך במטרות פוליטיות "מתקדמות" – נשא איירה לאישה את כוכבת הקולנוע האילם וחביבת הוליווד, איב פריים. אבל ירח הדבש הזוהר שלהם בביתה הפרטי שבמנהטן לא מאריך ימים, ופרסום רב-המכר החושפני והשערורייתי של איב מגדיר אותו כ"אמריקני המקבל את הוראותיו ממוסקבה".

בסיפור זה של אכזריות, בגידה ונקמה, הנובעות מחייו האישיים הסוערים של איירה וגולשת אל הזירה הציבורית, עיצוב פיליפ רות – אשר ה"קומונוויל" מגדיר אותו כ"רב-המתעדים של המאה העשרים האמריקאנית" – דיוקן בדיוני מבריק של תקופה בוגדנית זו ש אחרי המלחמה, כאשר הקודחת אנטי קומוניסטית לא זו בלבד שזיהמה את הפוליטיקה הלאומית, אלא זיעזעה את חייהם הפרטיים והעמוקים ביותר של ידידים ומשפחות, בעלים ונשים, הורים וילדים.

"כהיסטוריה החברתית הספר חיי ונושם. באיירה רינגולד העמיד רות אחת מדמויותיו הבשלות והמשכנעות ביותר בעוצמתן. עלייתו המסחררת ונפילתו מתוך מעמד הפוליטי ובחזרה פנימה מתווה את מסלול של עשרים שנות היסטוריה אמריקאנית."

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.