ספר לכל - רכש מוסדות

שלושה תפוחים נפלו משמים
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13265
תאריך יציאה: 5/2009
תיאור:
מאנגלית צילה אלעזר
שלושה תפוחים נפלו מהשמים הוא רומן מצמרר המתרחש בין השנים 1915-1917, שבמהלכן נערך מסע ההשמדה האכזרי של הממשלה הטורקית, שהסתכם בהירצחם של כמיליון וחצי ארמנים.

ברצף של פרקים ליריים מגוללת מישלין אהרוניאן מארקום את סיפוריהן של כמה דמויות נוגעות ללב, וביניהן אנאגיל, נערה ארמנית יתומה החוסה בצלה של משפחה טורקית וצופה על שרידי עולמה מבעד לרעלה מוסלמית; סארגיס, משורר בבגדי אישה המסתתר בחדר העלייה בבית אמו, כותב שירה ומאבד אט אט את שפיותו; ודיקראן, פעוט שנעזב תחת עץ במהלך המסע הארוך, מושיט את ידיו הזעירות אל השמים ומנסה לגעת בכוכבים, אך מת בלא ששמו מתועד. סיפוריהם של כל אלה עושים אותנו עדים להיכחדותו של עם שלם.
בדפים הגדושים בתמונות של יופי ואימה מארקום מקימה לתחייה את הקיטור ואת הרכילות העסיסית של החמאם, את ניחוח ריבת הוורדים ואת הפחד מקפיא הדם. שלושה תפוחים נפלו מהשמים הוא מצבה לקורבנות השואה הראשונה של המאה העשרים. סיפורי הדמויות יוצרים פסיפס עלילתי מלוטש ומורכב, תמונה של חורבן.

מישלין אהרוניאן מארקום נולדה בדאהְראן שבערב הסעודית וחיה בצפון קליפורניה. הספר שלושה תפוחים נפלו מהשמים הוא הרומן הראשון שלה, ומבוסס על חיי סבתה, ניצולת רצח העם הארמני.

"יופיה העז של הפרוזה שלה מעמת את הקוראים עם מעשים אכזריים ומקפיאי דם... אבל הרומן הוא הרבה יותר מקטלוג של זוועות... ספר קודר ומבריק." (מוסף הספרים של ניו-יורק טיימס)

"יצירה רבת-עוצמה ומפרת שלווה." ( וושינגטון פוסט)

מחיר: 74.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.