ספר לכל - רכש מוסדות

בן הארץ הזאת (סט)
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-13167
תאריך יציאה: 10/2007
תיאור:
בן הארץ הזאת הוא אוטוביוגרפיה סוחפת ומאלפת של שמואל תמיר - אחת הדמויות המרתקות והלא-שגרתיות בנופיה של מדינת ישראל - מורד ומחוקק, אדם הנלחם בשררה ללא חת, מדינאי, נואם ופרקליט מזהיר, אמן החקירה הנגדית, ויותר מכול - לוחם צדק.

היה לוחם וכמפקד בשורות האצ"ל. עם קום המדינה הפך לעורך-דין, ובשורת משפטים ציבוריים-פוליטיים שהתפרסמו בארץ ובעולם חשף עובדות אשר זיעזעו את אמות הסיפים של החברה הישראלית והשפיעו על דמותה.

תגליות מרעישות בביוגרפיה:
במשפט קסטנר תמיר שימש כסנגורו של מלכיאל גרינוואלד, אשר הואשם בהוצאת דיבה על קסטנר ששיתף פעולה עם הנאצים. לראשונה מובא בפני הקורא משפט דרמטי זה במלוא היקפו, משפט שהסעיר את מדינת ישראל בשנות ה - 50 וה - 60, ואשר היווה "אני מאשים" שהוקיע את חרפת שתיקתה ומחדליה של המנהיגות היהודית בתקופת השואה. במשפט הראשון תמיר זכה והשופט קבע שקסטנר מכר את נשמתו לשטן בהשמדת יהודי הונגריה, ובערעור לעליון קסטנר זכה.
בספר ישנן ספקולציות חדשניות בשאלת: מי רצח את קסטנר? תמיר רומז שלשב"כ היה מידע ומהלך ברצח.

תגלית- הספר הופך את הדימוי הליברלי והדמוקרטי של מנחם בגין על פיו - תמיר טוען שבגין שלט שלטון יחיד בתנועה ולא סבל שום התנגדות, כל מי שנדמה שהיווה איום על בגין, הוא דאג להביא לפרישתו מהתנועה.

תגלית- את בן-גוריון האיש שבנה את המדינה, תמיר מגדיר כדיקטטור שהשתמש בשב"כ לצרכים פוליטיים מפלגתיים. (לדוגמא: בן-גוריון שלח את השב"כ לעקוב ולצותת בהאזנות סתר למאיר יערי ממפ"ם, לציונים הכללים ואפילו לשמואל תמיר עצמו).

כשר משפטים וכרפורמטור, ביצר את מעמדן של זכויות הפרט. בכך זכה ליישם עקרונות שעליהם לחם שנים באופוזיציה, והטביע את חותמו על המערכת המשפטית. תמיר למרות היותו איש ימין, היה ליברל, וכבר אז הזהיר וניבא שהיחס המתנכר, האפלייה והעושק של ערבי ישראל יהפכו לפצצת זמן וזה מה שקרה.

בשנות השישים, העתיק תמיר את מרכז פעילותו לכנסת והיה ממקימי גח"ל, לימים הליכוד. בהמשך היה לראשה של אופוזיציה קטנה, אך איכותית ודינמית - המרכז החופשי - שהציעה פתרונות מדיניים מרחיקי ראות, ולחמה בשחיתות המידות. במאמץ להרחיב את מרכז המפה הפוליטית, הצטרף לד"ש והיה מראשיה. תנועה זו הביאה למהפך של 1977, שבו נשבר לראשונה שלטונה הממושך של מפא"י ההיסטורית.

הפרק הציבורי בחייו של תמיר נחתם בפועלו כראש הצוות המיוחד לשחרור השבויים והנעדרים במלחמת שלום הגליל ואחריה, הוא התנגד לעסקת ג'בריל, שהיתה אחת הסיבות לפרוץ האינתיפדה הראשונה ב- 1987.


בן הארץ הזאת הוא גם ביוגרפיה של מדינת ישראל מהתקופה שקדמה להקמתה ועד לסוף שנות
ה - 80, הכתובה מנקודת מבטו של אדם מקורי ומדינאי מבריק. זהו סיפור חייו של אדם שהלך לאור מצפונו וחזונו כנגד כוחות חזקים ממנו, ולא נרתע לאחור. סיפור מרתק שמאיר את המציאות הישראלית באור אחר.

מחיר: 159.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.