ספר לכל - רכש מוסדות

השודדים
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-12971
נושאים: כללי, מחזות
תאריך יציאה: 6/2008
תיאור:
השודדים - יצירת הביכורים של מי שנחשב גדול המחזאים הגרמנים - נכתבה בידי שילר ב-1781, בהיותו צוער בפנימייה הצבאית בדוכסות וירטמברג. שילר הצעיר ברח מהפנימייה כדי לצפות בהצגת הבכורה, ובעקבות הצלחתה ערק מן הצבא והחל בקריירה של מחזאי, משורר, היסטוריון והוגה דעות - מופת וסמל בתרבות הגרמנית.
השודדים היא דרמה סוחפת המגלמת בתוכה את זעקת החופש, השוויון והאחווה של המהפכה הצרפתית, דרמה של גיבורים ´גדולים מהחיים´ המסרבים להישמע לכבלי החברה ולוחקים את החוק לידיהם. מאז שנכתבה ועד היום היא מסקנת במאים וצופים כאחד. היא מוגשת לראשונה בתרגום עברי מלא, מוער ומעודכן.
כך כתב פרידריך שילר על המחזה: "השודדים´ - תמונת נפשו התועה של אדם גדול, שניחן בכל הכישרונות והמעלות; אדם שנועד לגדולה, אך בגלל אש חסרת מעצורים הבוערת בקרבו, וחברת אנשים פוחזים, הוא הולך מדחי אל דחי, עד שהוא עומד בראש חבורת שודדים, רוצחים ומבעירי שרפות. הוא מוסיף חטא על פשע, זוועה על זוועה, מידרדר למעמקי היאוש - ואף על פי כן הוא נעלה ומלכותי באסונו, והוא מתחזק ואף מתעלה בזכות אסונו. אדם כזה, בדמותו של השודד מור, מעורר בלבנו חמלה, שנאה, פלצות ואהבה."

ד"ר ניצה בן-ארי מתרגמת, עורכת וחוקרת. ספרה רומן עם העבר ראה אור ב´דביר´. בין תרגומיה: מגרמנית - ברלין אלכסנדרפלאץ לאלפרד דבלין, מפיסטו לקלאוס מאן, בטון לתומאס ברנהארד; מאנגלית - חמדת וגז לטוני מוריסון, ציד הסנדאק ללואסי קרול;
מצרפתית - הספר אשר לאמי והו אחי בני התמותה לאבלר כהן;
מאיטלקית - הבית על אדם הירח לפרנצ´סקה דוראנטי, כל אתמולינו לנטליה גינצבורג.

מחיר: 20.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.