ספר לכל - רכש מוסדות

פסטורלה אמריקנית
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-12912
תאריך יציאה: 7/2008
תיאור:
מאנגלית: דוד שחם

מראשית הקריירה הארוכה והמבריקה שלו, נודע פיליפ רות כמי שעוסק בעיקר בצורך האנושי להרוס, לאתגר, להתקומם ולקרוע. בניגוד לדרכו זו הוא מתמקד בפסטורלה אמריקנית בהפך: בכמיהה לחיים אידיליים ושלווים. בהבנה אנושית עמוקה ובאנרגיה סיפורית עצומה, מגולל רות את סיפורו של סימור "השוודי" לְבוב – ספורטאי יהודי אגדי מבית הספר התיכון, איש משפחה מסור, עובד חרוץ ויורש מפעל הכפפות של אביו בניוארק. סימור מגיע לבגרות באמריקה משגשגת של אחרי המלחמה, אבל הוא מאבד את כל האהוב עליו בעשור הסוער והמוטרף של שנות השישים.
"השוודי" אינו זוכה להישאר לאורך זמן בגן העדן הפרטי שלו, עם אשתו האירית-קתולית שהיתה מלכת יופי ב - 1949 ועם בתו, בבת עינו. הבת גדלה להיות מהפכנית טרוריסטית, החותרת לקעקע את אשיות עולמו השלו של אביה.
פסטורלה אמריקנית מציג את הקונפליקט שבין אהבת אמריקה לשנאתה; בין הרצון להשתייך לאמריקה ואי-הרצון. רות מצייר דיוקן ריאליסטי וחריף של שנות השישים וטלטלותיהן, ואת השלכותיהן על חיי אדם תמים ורודף שלום כסימור לבוב.

"תערובת החימה והצער בפרוזה היפהפייה של פיליפ רות מעידה עליו שלא זנח לגמרי את מורהו האגדי, הנרי ג'יימס" – מייקל ווד.

פיליפ רות, מגדולי הסופרים של ימינו, עטור פרסים רבים, שב ומוכיח את יכולתו האדירה בעיצוב המציאות החברתית, האנושית והמוסרית של התקופה ובניתוח הכוחות הפועלים בה. מספריו בזמורה-ביתן: החצי השני, השיעור באנטומיה, חיי כגבר, מבצע שיילוק, מורה התשוקה, סופר הצללים, צוקרמן ללא כבלים.

מחיר: 30.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.