ספר לכל - רכש מוסדות

התנ’ך והחרב
הוצאה: זמורה
מספר קטלוגי: 3-10732
נושאים: כללי, הסטוריה
תאריך יציאה: 2/2008
תיאור:

ההיסטוריונית הנודעת, ברברה טוכמן, פורשת בספר זה את יריעת קשריה המורכבים והעמוקים של בריטניה עם ארץ ישראל.
לגבי בריטניה היתה ארץ ישראל לא רק ``פיסת הקרקע הקדושה ביותר על פני כדור הארץ``. היא היתה גם נקודת החיבור הגיאוגרפית בין מזרח למערב, ראש הגשר בין יבשות ונקודות מוקד באסטרטגיה הקיסרית.
זיקתה המורכבת של בריטניה לארץ ישראל, ימים רבים קודם היותה למעצמה ימית ולקיסרות, מקורה במניעים תרבותיים רבי פנים. הגורם החשוב ביותר במכלול תרבותי זה הוא התנ``ך, שהיה כ``אפוס הלאומי של בריטניה``.
ברברה טוכמן מנסה להתחקות אחר התפתחותם של תאומי המניעים שעמדו מאחרי מפגש גורלי זה: התרבותי והקיסרי, הרוחני והגשמי, התנ``ך והחרב.
מקורותיו של מניע-העוצמה מבוססים על עובדות של גיאוגרפיה, היסטוריה ופוליטיקה כוחנית. הרכיב השני הוא סבך של מיתוסים, מסורות ורעיונות, שלובים זה בזה וסותרים זה לזה. הסיפור המרתק, החושף מניעים גלויים ונסתרים, חוצה ימים ויבשות ונשזר על פני מאות שנות היסטוריה.
הספר מספר בכוח תיאורי עז על תנועות הולכי הרגל לארץ הקודש, על מסעי הצלב, על מאמצי הסוחרים הבריטים להשתלט על סחרו של הלבאנט, על החזון של ישראל אנגליקנית, על פעלו של דישראלי ברכישת תעלת סואץ וקפריסין, עד שהוא מגיע, באמצעותה הרצל וצ`מברליין, לנקודת המפנה: הצהרת בלפור והמנדט הבריטי על ארץ ישראל.
כשאר ספריה של המחברת, גם ספר זה מתועד, שזור באניקדוטות היסטוריות ובתובנה מעמיקה. זוהי היסטוריה מרתקת של אחת התופעות התרבותיות-פוליטיות המכריעות בגורל הארץ והאיזור. הספר מלווה תמונות ומפתח מפורט.

מחיר: 95.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.