ספר לכל - רכש מוסדות

ביולוגיה של חולייתנים יבשתיים במבט ישראלי; כרך ד:
מספר קטלוגי: 208-2025204
תאריך יציאה: 12/2014
תיאור:
בעל החיים השלם, התאמתו לסביבתו ויחסיו עמה - בכל אלה יחד, הנקראים "פאוניסטיקה", עוסק ספר זה. להכרת בעלי חיים וסביבת חייהם יש חשיבות רבה לכל ביולוג, ובפרט לביולוגים העוסקים במחקר ברמת בעל החיים השלם או חברות בעלי החיים. הכרה של בעלי חיים וסביבתם הכרחית גם לעוסקים בשמירת הטבע. כשם שהפילוסופיה נחשבת לאם המדעים, כך ניתן לתאר את הפאוניסטיקה ואת הפלוריסטיקה - חקר הצמחים בסביבתם - כבסיסם של כל מדעי החיים.

ספר זה עוסק בפאוניסטיקה של החולייתנים היבשתיים במבט ישראלי, כלומר, תוך הבאת דוגמאות ממיני בעלי חיים המצויים גם (או רק) בארץ ישראל וממחקרים שנעשו בישראל. בספר ארבעה כרכים -"מבוא", "דוחיים וזוחלים", "עופות", "יונקים". הכרך "יונקים" עוסק בהרחבה בקבוצות זו, שגם האדם נמנה עמה. הוא דן במוצא היונקים, בתכונותיהם האופייניות, במגוון הגדול של מיני היונקים ושל סביבות החיים שבהן הם חיים, בהתאמותיהם המיוחדות לסביבות אלה וביחסיהם המורכבים עם האדם.

המחבר, יורם יום-טוב, הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת תל אביב, שם לימד פאוניסטיקה במשך שנים רבות והנחה עשרות תלמידים לתארים מתקדמים. תחומי מחקרו של פרופ' יום-טוב מגוונים, וביניהם זואוגיאוגרפיה, נדידת עופות וביולוגיה השוואתית של עופות ויונקים בעולם. בתחומי מחקר אלה פרסם ספרים, פרקים בספרים ומאות מאמרים. פרופ' יום-טוב הוא פעיל מאוד בשמירת הטבע בישראל, והיכרותו הקרובה והמעמיקה הן עם הספרות המקצועית והן עם הטבע של ארץ ישראל הופכת ספר זה, פרי עטו, לרב-ערך במיוחד.

אנו תקווה שספר זה יהווה אבן דרך חשובה בספרות המקצועית הזואולוגית בארץ וישמש קהל רחב ומגוון.

מחיר: 142.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.