ספר לכל - רכש מוסדות

כל אשר מתחת לשמיים: תולדות הקיסרות הסינית ג
מספר קטלוגי: 208-1074203
תאריך יציאה: 3/2023
קריאה
תיאור:

לראשונה בעברית, הסדרה "כל אשר מתחת לשמיים": תולדות הקיסרות הסינית, מציעה לקהל הקוראים הישראלי דיון מרתק, מעודכן ורחב יריעה, העוסק במקורותיה, בצמיחתה ובמסלול חייה של הקיסרות הסינית.

הקיסרות הסינית הוקמה בשנת 221 לפסה"נ, והתקיימה, בכמה הפסקות, עד למהפכה הרפובליקנית של שנת 1911. במשך רובה של תקופה ארוכה זו הגיעה סין להישגים כלכליים, מנהליים, טכנולוגיים ותרבותיים, מן הכבירים והמרשימים בתבל. המורשת של הישגי הקיסרות כמו גם של כישלונותיה, בייחוד במאות ה-19 וה-20 - מעצבת במידה רבה את הדינמיקה המניעה את תקומתה העכשווית של סין, ואת כניסתה אל מרכז העניינים הגלובלי.

הכרך השלישי שבסדרה מתמקד באלף השנים האחרונות בתולדות הקיסרות הסינית, מתקופת הפיצול של ראשית המאה העשירית ועד לנפילתה של שושלת צ'ינג והקמתה של הרפובליקה הסינית ב1912-. ראשיתה של תקופה זו - ובפרט 150 השנים הראשונות לשלטון שושלת סונג מאופיינת בדינמיות כלכלית וחברתית, בפריצות דרך טכנולוגיות, בתמורות מעמיקות בחיי ההגות והרוח. אולם חולשתה הצבאית של סונג גבתה ממנה מחיר יקר בתחרות מול ממלכות שקמו בספר הצפוני של סין.

הממלכות הללו - ליאו? הח'יתאנית, ס?י סיא הטנגוטית וג'ין הג'ורצ'נית שילבו בין העוצמה הצבאית המסורתית של עמי הערבה לבין תחכום פוליטי, מנהלי ותרבותי שאפשר להן להשתלט על חלקים של סין גופא, להקים ישויות רב לאומיות ורב לשוניות יציבות ולכפות על שושלת סונג הכרה בעולם רב קוטבי. עולם זה בא לקצו במאה ה -13 עם עליית המונגולים שהשתלטו על כל המרחב הסיני) ומרבית אירו-אסיה( והקימו אימפריה אדירת ממדים אשר העולם טרם הכיר כמותה.

עם נפילת המונגולים, עבר תחילה השלטון בסין לשושלת הסינית, מינג, שאותה החליפה שושלת צ'ינג מיסודם של המנג'ורים (צאצאי הג'ורצ'נים). שתי השושלות הללו הבטיחו תקופות ארוכות של יציבות ושגשוג, אולם מאחורי הישגיהן הסתתרו חולשות מבניות של המשטר הקיסרי אשר הלכו והחמירו.

במאה ה?19 המשבר החברתי והפוליטי החליש את הקיסרות מבפנים, ואילו הלחץ המקביל של מעצמות המערב ולימים של יפן העמיד את הקיסרות על סף הכיליון. במצב עניינים זה, נדרשו שינויים נועזים שהקיסרות לא הצליחה להוביל. המהפכה הרפובליקנית שפרצה ב? 1911 פתחה עידן חדש בהיסטוריה הסינית.


מחיר: 159.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.