ספר לכל - רכש מוסדות

החדר הכחול
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52574
תאריך יציאה: 11/2011
תיאור:
התשוקה, ובמיוחד התשוקה הארוטית הנמצאת במתח מתמיד מול הסדר, המשמעת והאופציה המהוגנת לכאורה, היא זו שמניעה את גיבוריו של סימנון, ב"החדר הכחול" ו"בטי" - שני רומנים שקובצו יחדיו בספר זה, ונקראים בנשימה עצורה.

אנו מתוודעים לראשונה לטוני, סוכן נוסע של מכונות חקלאיות, ולאנדרה, בעלת חנות מכולת, במפגש אינטימי בבית מלון. אחר כך טוני כבר נתון בחקירה של שופט שמתוכה מתגלה העולם שבו הוא חי; הכפר הקטן שמתנהל מתוך שיגרה קבועה ומונוטונית; שאון הרכבת שחולפת על פני הכפר ולא טורחת לעצור בו; יום שוק; יום כביסה; יום ניקיונות. שגרה מדודה וצפויה שאמורה לנסוך אשליית יציבות, אך אין באמת בכוחה להחניק את התשוקה והיצרים או לעמוד בדרכן של הדרמות הגדולות של החיים.

בסמטאות האפלוליות של העיר הגדולה, בטי, אישה צעירה ממוצא כפרי, מבקשת לסגור חשבון עם עולם מהוגן, אורח חיים מגונן ואופן חשיבה מקובל. היא מביאה את עצמה לקצה גבול יכולותיה הגופניות והנפשיות; היא מתגרה בגורל במסע של הרס עצמי ושוקעת בטירוף, עד שיתחולל האסון.

בסגנונו המפוכח, הריאליסטי והמדויק המתאפיין בעומק פסיכולוגי, מפליא ז´ורז´ סימנון לתאר אנשי פרובינציות נידחות, עקרות בית ובעלי מקצוע אפורים המנהלים חיים כפולים, אך לא פחות מעניינים מאנשי העיר הגדולה.

שני הרומנים נבחרו על ידי ערן צור ומובאים לקורא בעברית בתרגומו הנפלא.

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.