ספר לכל - רכש מוסדות

התקף התובנה שלי
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-52278
נושאים: ספרי עיון
תאריך יציאה: 3/2010
תיאור:

בגיל שלושים ושבע היתה ד"ר ג´יל בולטה טיילור חוקרת מוח מבריקה עם קריירה מבטיחה. כל זה נקטע בוקר אחד, כשלקתה בשבץ בחצי המוח השמאלי. בבת אחת איבדה טיילור את היכולת לדבר, לקרוא, להבין מספרים או לזכור פרטים על חייה. באותם רגעים, בעודה נאבקת בערפל שאפף אותה, החל מסעה של טיילור אל חצי המוח הימני האינטואיטיבי. משנדם חצי המוח השמאלי הרציונאלי, חוותה טיילור הארה, מלווה בתחושה של שלווה עמוקה.
בהתקף התובנה שלי טיילור לוקחת אותנו אל התאים שמרכיבים את מוחנו ואת עצם הווייתנו. סיפורה הבלתי רגיל שוזר חוויה אישית כאובה של נפגעת שבץ עם מבט של מדענית, המנתחת את נבכי מוחה הפגוע.

טיילור יצאה למאבק ארוך להחלמה. היא למדה ללכת, להרכיב פאזל בן שנים־עשר חלקים ומהו טעמו של סלט טונה. במקביל היא שמרה על אופי המוח הימני – האמפתי, היצירתי וחסר הגבולות, שנגלה לה בעקבות השבץ. בספרה היא מסבירה כיצד ניתן להגיע בקלות לתודעת המוח הימני ו"לחשוב מחוץ לקופסה". מתוך ניסיונה, טיילור גם נותנת עצות מעשיות רבות־ערך לטיפול ולשיקום נפגעי שבץ.
שמונה שנים לאחר השבץ זכתה ד"ר טיילור להחלמה מלאה, וכיום היא עובדת כנוירו־אנטומית וכמרצה באוניברסיטת אינדיאנה. ב-2008 נבחרה על ידי מגזין ‘טיים’ כאחת ממאה האנשים המשפיעים בעולם.


מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.