ספר לכל - רכש מוסדות

המדונות של לנינגרד
מחבר: דין דברה
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-51365
תאריך יציאה: 8/2006
מספר עמודים: 210
תיאור:
מלנינגרד המופגזת, הרעבה, הקפואה ושותתת הדם במלחמת העולם השנייה נפרש סיפור נעוריה וילדותה של מרינה בוריאקוב. אהובה של מרינה יצא למלחמה וגורלו לא נודע, והיא מגלה שהיא נושאת את פרי אהבתם ברחמה. בגעגועיה העזים ובחששה מפני העתיד, מוצאת מרינה נחמה בעולם המופלא של יצירות ארמון האמנות של לנינגרד, ההרמיטא'ז. אורזים מרינה וחבריה לעבודה את היצירות יקרות הערך ואת אלפי הפריטים המאכלסים את הארמון, ובתוך כך צורבת מרינה בזיכרונה כל תמונה ותמונה, כל פריט ופריט

שנות דור לאחר מכן, בסיאטל, מרינה מכינה עצמה לחתונה. של מי? היא לא ממש זוכרת. אותו זיכרון שהיה בכוחו להציע לה נחמה ויופי ברגעי המשבר הגדולים בחייה, בוחר עכשיו להסתתר מפניה. במקום ללחוש לה שנכדתה היא זו שמתחתנת, הוא מבזה אותה ומתעתע בה. הוא מחזיר אותה למסגרות הריקות של התמונות התלויות במוזיאון, ומתוך זיכרונה הצרוב היא ממלאת אותן ומשתמשת בהן כדי לרהט "היכל זיכרון", מעין הרמיטאז' פרטי בתוך ראשה, והופכת אותו למקלט שמור עמוק בקרבה עד שתזדקק לו שוב.

בכתיבתה המדויקת ורבת העוצמה, מזכירה לנו דברה דין עד כמה אהבה, זיכרון ויופי שמיימי יכולים להציע חסד ותקווה נגד הייאוש המחריד של ימי מלחמה ונגד עליבותה ובוגדנותה של הזיקנה.

מחיר: 74.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.