ספר לכל - רכש מוסדות

בסוד לויתן
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-50723
נושאים: פסיכולוגיה
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

260 עמודים.
ליותן הוא סמל מובהק של העולם המיתולוגי, שהתנ"ך הוריד אותו ממעמדו. במדרשי חז"ל ובקבלה חוזר הלויתן למסמל את כוחות הטבע, אשר הקשר איתם מעניק לחיים חיוניות, ארוס ומשמעות. חקר עולם המיתוס בכלים שפיתחה פסיכולוגיית המעמקים יוצר רובד נוסף של הבנה לתהליך זה של שיבת המיתוס אל ארון הספרים היהודי.
"התנ"ך הרג את האלות", מקובל לומר, אולם לא רק האלות הורחקו מן המקרא. התנ"ך הכריז מלחמה על האלילות ועל כל הכרוך בה – ובתוך כך הרחיק מתוכו את המיתוס.
אולם עצם המאבק המתמשך במיתוס מעיד על משיכה עזה אליו, והתנ"ך עצמו מעיד על קיומם המתמשך של הפולחנים הפגניים, חרף עמדתם הנחרצת של הכוהנים והנביאים.
"בסוד לויתן" עוסק בכמיהה אל החוויה המיתית שהיו לה גילויים רבים, אשר בחלקם הגדול לא זכו עד כה לבחינה ולעיון.
"בסוד לויתן" קושר את דחיית המיתוס ואת דחיית העיקרון הנשי בתנ"ך עם התרחקות מעיון פסיכולוגי בטבעה של נפש האדם. כל אלה חוזרים ליהדות במלוא עוצמתם במסורת החשיבה המיסטית: במדרשי חז"ל, בקבלה ובחסידות.
הבנת המיתוס כהתגלות של מעמקי נפש האדם ושל רוח השבט מאפשרת להתבונן בארון הספרים היהודי התבוננות מחודשת – עתיקה מצד אחד וקרובה לרוח ימינו מצד שני.
ד"ר מיכה אנקורי, פסיכולוג קליני, בוגר אוניברסיטת תל אביב בפיזיקה, מתמטיקה ופסיכולוגיה. ממיסדי בית הספר הגבוה לפסיכותרפיה יונגיאנית וחוקר היבטים פסיכולוגיים במורשת ישראל.
הרב אהד אזרחי, למד בישיבת בעלז וחב"ד ובישיבת המקובלים "שער השמים". הקים את קהילת "המקום" במצוקי דרגות ושימש בה כרב, חוקר המיסטיקה היהודית.

מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.