ספר לכל - רכש מוסדות

ארץ אחרת
הוצאה: מודן
מספר קטלוגי: 20-48525
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

בבוקר שלמחרת הבחירות במאי 1996 התעוררה ישראל, והנה היא ארץ אחרת. המהפך הדרמטי חשף חברה מסוכסכת ושסועה, דומה לפדרציה של ``שבטים``, שהמכנה המשותף להם הלך והתפורר. בניתוח מבריק מסביר בן-סימון את התהליכים שהביאו לקריסת הישראליות הוותיקה ולעליית ישראליות אחרת במהותה, וחושף את שורשיו של המרד שהתפרץ כהר געש ביום הבחירות.
· מדוע הצביעו רבים וטובים בעד נתניהו, למרות ואף בניגוד לאינטרס האישי והלאומי שלהם?
· מה גרם לכך שבעיני רבים הצטייר תהליך השלום כמוצר של אליטה חילונית-אשכנזית-תל אביבית, שרוצה רק להיטיב עם עצמה?
· מדוע העדיפו מאות אלפי עולים חדשים את נתניהו על פני פרס?
· כיצד התארגנה היהדות הדתית-לאומית כדי לסכל את תהליך השלום עם הפלסטינים, ומדוע חשבון הפנש שלאחר הרצח לא נועד אלא לטעת את הרושם שהרוצח, יגאל עמיר, פעל על דעת עצמו?
· כיצד, למרות הפערים העמוקים ביניהם, חברו החרדים הספרים והאשכנזים?
· כיצד פעל ה``משווק הגדול``, בנימין נתניהו, אילו אמצעים שעוד לא נראו כמותם הפעיל כדי לסלול את דרכו?
``מעולם לא חברו קבוצות רבות ושונות כל כך כדי למגר שלטון``, טוען בן סימון בספרו מעורר הסערה. זה שנים שמפלגת העבודה מצטיירת בעיני רבים כמפלגה מתנשאת, אנטי-ספרדית ואנטי-דתית. במשך עשרות שנים התקיימה בשוליה של אליטת המייסדים ``חברת הדחויים``, והיא אשר העלתה את בנימין נתניהו לשלטון.
דניאל בן סימון עלה לישראל ממרוקו ב1969-. בעל תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בעיתונות מאוניברסיטת בוסטון. היה כתב מדיני, כתב פרלמנטרי ובעל טור בעיתון ``דבר``, וחבר צוות בתוכנית ``הטור השבועי`` בערוץ 33. כיום כותב בן סימון לעיתונים בארצות הברית ובאירופה ומשמש פרשן פוליטי של תחנות טלוויזיה ורדיו בצרפת.

מחיר: 71.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.