ספר לכל - רכש מוסדות

חיי הילד הזה
מספר קטלוגי: 2-70077
נושאים: כללי, זיכרונות
תאריך יציאה: 5/2009
תיאור:
חיי הילד הזה הוא סיפור על נעוריו של טוביאס וולף. הוא משוחזר בנאמנות, בכנות ובראייה חודרת ומעמיקה עד כי כל קורא, ויהיו ימי ילדותו אשר יהיו, ימצא בדברים הדים לחוויותיו וללבטיו בילדותו שלו.
בשנת 1955, בתקופת הבהלה לאורניום שאחזה בחלק מתושבי ארה"ב נסעו אימו והוא מפלורידה ליוטה כדי לחפש אורניום ולהתעשר בין-לילה. תקוותיהם נכזבו והם נדדו הלאה עד אשר השתקעו לבסוף בכפר קטן בהרי קסקייד שבמדינת וושינגטון.
בכפר זה נישאה אימו מחדש ובו החל מאבקו של הילד ליצירת זהות-עצמית ולרכישת כבוד-עצמי מול איבתו וגסות-רוחו של אב-חורג, המזכיר לנו במהותו ובאופיו טיפוס של אב-חורג לפי מיטב המסורת של דיקנס.
וולף מציב ראי נאמן לדמות חייו של נער מתבגר וכן לאלימות ולאופטימיות של ארה"ב באותו דור. אך עיקר הישגו של וולף בספר זה הוא ביצירת דמות של נער שהוא גם רגיש ופגיע וגם אלים, ערמומי ורברבן, נער שערגתו לחיי משפחה תקינים ונהייתו אחר דמות אב בחייו מוליכים אותו אל עבר עבריינות ואחיזת-עיניים ובה בשעה גם אל רגישות, עדינות ויפי-נפש.
בהומור דק ובעוצמה רגשית מעניק לנו וולף תמונה רב-גונית של ילדות מיוחדת במינה, בספר זיכרונות שמקומו יכירנו במדף הקלסיקה של הספרות.
טוביאס וולף הוא מחברם של כמה וכמה ספרים, ביניהם שני קובצי סיפורים: ציידים בשלג וחזרה לעולם ונובלה בשם גנב במחנה. יצירותיו תורגמו ללשונות רבות והוא זכה במספר פרסים ספרותיים, לרבות פרס פן/פוקנר.
"יצירתו של טוביאס וולף מקנה לו מעמד איתן במסורת של הסיפורת האמריקנית, מהמינגווי ופיצג'רלד אל ג'ק לונדון ומארק טווין, מספרים שתיעדו את המיתוס של העיירה האמריקנית... הפרוזה שלו מצטיינת בחסכנות ובעין היודעת לבחון פרטי פרטים... סיפור שהוא מלאכת-מחשבת על תקופת התבגרות באמריקה שלאחר מלחמת העולם." ג'ודית צ'רניאק, אובזרבר
"העדות הנאמנה ביותר להיותו סופר-אמן הוא כישרון המספר המפליא שלו... בהצלחתו לברוא את הילד ג'ק, המלמד אותנו משהו חדש על עולמה המנוכר של ילדות... צלול, חד ומהפנט."
כריסטופר להמן-האופט, ניו יורק טיימס

מחיר: 25.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.