ספר לכל - רכש מוסדות

סינימה נייר
הוצאה: דיונון
מספר קטלוגי: 158-55329
נושאים: כללי, קולנוע
תאריך יציאה: 1/1900
תיאור:

789 עמודים

הספר הזה איננו בדיוק ספר לימוד בתסריטאות אלא כעין מדריך מה שקרוי באנגלית: הa mannual ספר שאתם מחזיקים ביד כשאתם נכנסים לתהום חדש אתם זקוקים להדרכה ועצה טובה מפי בר סמכא ובעל ניסיון.
הספר מבוסס על סימינריון שהוזמן אברהם הפנר לתת בבית-הספר לקולנוע davi שבעיר השוויצרית לוזן.
אבל הוא מיועד לקהל הרחב של שוכרי הקולנוע לא פחות של הסטודנטים בעלי שאיפות מקצועיות בתחום האמנות השביעית.
למעשה זה מכתב הכתוב בסגנון אישי. חי, תוסס. פונה אל הקורא/ת ומבקש לעניין אותו/ה בסוגיות המרתקות הכרוכות בעיבוד של ספרות גדולה לתסריט.
הוא מורכב משלושה-עשרה יחידות. שכל אחת מהן מביאה קטע מיצירת מופת מודרנית אחרת. שהבעיות שיש להתייחס אליהן בעיבוד לתסריט ערוכות בסדר עולה של מורכבות וקושי. את תרגילי העיבוד יכול הקורא לבצע בפועל בזמנו החופשי אך גם תוך השארתם בתחום הוירטואל. אפשר ללמוד הרבה. המכתב כתוב בשפת בני-אדם רגילה ולא טכנית, אך דואג גם להבהיר ולהגדיר את המינוח המקצועי הבסיסי המקובל בתחום הן בלועז והן בעברית. וזה לא רק מדריך טכני ומעשי, אלא בנוסף לכך, גם צרוף של פילוסופיה של האמנות עם שיחת מוטיבציה. מצד אחר הפנר מציב את הסטנדרטים הגבוהים ביותר - אלה של סופרים כדיסטייבסקי. תומס מן וקאמי. מצד שני הוא מזכיר לנו חזור והזכר שהאדם הוא בסופו של דבר הנושא הגדול והמשותף שגם הגדולים היו בני-אדם, ולכן כל אחד יכול: את, אתה, אני - הרשות נתונה. אז אולי הרמן הסה לא חשב כשחיבר את ``נרקיס וגולמונד``, שהוא בונה מקפצה לתסריט שיכתב בידי ישראלי צעיר. אבל זה, בין השאר, בדיוק מה שהוא עשה. כך לפחות מציע לנו הפנר לראות את הסיפורת המודרנית הגדולה: כמחסן של טראמפילינות, שנוכל לבחור מתוכן אחת, לקחת ממנה תנופה ולנתר אלעל לעבר הישגים אומנותיים משלנו במדיום הקולנועי.

אברהם הפנר הוא במאי קולנוע ``לאן נעלם דניאל וקס``, ``ארץ קטנה, איש גדול`` סופר (``כולל הכל``, ``עליזה``) ומורה רב השראה וניסיון.

מחיר: 72.08 ₪
אנו מצטערים אך מוצר זה אזל בהוצאה ולא ניתן להזמינו

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.