ספר לכל - רכש מוסדות

פרידה מבבל
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888508
תאריך יציאה: 5/2011
תיאור:
"הסיפור חוזר על עצמו. מגיעים אלי גבר או אישה ומספרים לי סיפור. אני שמעתי את הסיפור הזה כבר המון פעמים, אבל עבורם הכול חדש. הם מספרים שבן הזוג מתנהג מוזר, מדבר הרבה בפלאפון, תמיד מהחדר השני, ואחר כך מוחק מהזיכרון את המספרים. הם לא יודעים מה קורה, אולי הוא בוגד ואולי לא, והם רוצים לדעת את האמת. הם שואלים אותי כמה זה יעלה ואני אומר להם שלאמת אין מחיר, אבל השכר שלי הוא 350 שקל לשעה".



ארז בראון הוא חוקר פרטי שחייו נקלעו למשבר כאשר אשתו ואם שני ילדיו התגרשה ממנו. הוא מבלה את רוב זמנו בתצפיות על בני זוג בוגדים בחדרים מעופשים בבתי מלון, עד שלמשרדו מגיע זוג חרדי ושוכר את שירותיו כדי לאתר את בתם, שניתקה קשר עם משפחתה לפני כשנתיים ומאז נעלמו עקבותיה.

מה שמתחיל כמשימת בילוש שגרתית הופך למסע שיטלטל את עולמו של ארז. החיפושים אחרי לאה רובינשטיין מובילים אותו לבני ברק ולמועדוני סאדו-מאזו תל אביביים, למפגשים עם חסידי ברסלב ועם חוקרי משטרה, וחושפים אותו לעוצמות של אלימות וכאב.



"פרידה מבבל" הוא מותחן פיקרסקי שנון, קרוב בסגנונו לרוח יצירות ה"פילם נואר", וזאת אף שהוא רומן מקומי מאוד הכתוב בעברית ישירה וכובשת ומוביל את קוראיו אל החצרות האחוריות של החברה הישראלית. המונולוג החצוף והכאוב של הבלש שלו מצליח לא רק למתוח אלא להיות גם הרהור על נאמנות ועל בגידה ועל מקומן של אהבה ואמת בחיינו.



דוידי רוזנפלד, יליד 1966, הוא תושב רעננה, מורה בבי"ס תיכון וכותב עבודת דוקטורט במחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן. פרידה מבבל הוא ספרו הראשון.


מחיר: 92.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.