ספר לכל - רכש מוסדות

יהדות ללא אשליה
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888410
תאריך יציאה: 3/2009
מספר עמודים: 378
תיאור:

אליעזר גולדמן (2002-1918) הוא אחד הפילוסופים היהודיים המקוריים והמעמיקים בדורנו. הגותו כוללת מחקר ויצירה פילוסופית עצמאית, והיא פורשת קריאה מחודשת של מקורות היהדות לאור המחשבה הפילוסופית בת זמננו. יצירתו הענפה, שפורסמה בחלקה בבימות שאינן נגישות לציבור הרחב, וחלקה האחר נותר גנוז, הולכת ונחשפת בהדרגה אחרי מותו. הספר שלפנינו, שמקבץ מאמרים ומחקרים מתקופות שונות ובנושאים מגוונים מאפשר לקורא לעמוד על המקוריות והרבגוניות של יצירתו. קולו הצלול, השקט והבהיר של גולדמן זורה אור חדש על מגוון של שאלות ישנות וחדשות ועם כולן הוא מתמודד בדרך חדשה, יסודית ובהירה.
ספר זה הוא המשך לספר קודם: מחקרים ועיונים - הגות יהודית בעבר ובהווה (ירושלים תשנ"ז) שראה אור בחייו. הספר הנוכחי מאפשר לקורא להיכנס אל המעבדה שבה נולדו הרעיונות מתוך התמודדות עם חיי המעשה אל מול שאלות החיים בקיבוץ, בחברה הדתית, ובמדינה ההולכת ונבנית. הספר הוא מופת לעיצובה של מחשבה המשלבת את הרעיון אל תוך מציאות החיים היהודית בזמננו. אופיו הפתוח של הספר הוא הזמנה לקורא להיות שותף לשיחה יהודית חדשה ומקורית.

עורכי הספר הם פרופ´ דני סטטמן מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה ופרופ´ אבי שגיא, ראש התוכנית ללמודי פרשנות ותרבות והמחלקה לפילוסופיה באוניברסיטת בר אילן ועמית מחקר בכיר במכון שלום הרטמן. שניהם ערכו גם את אוסף המאמרים הקודם של גולדמן.


מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.