ספר לכל - רכש מוסדות

בפתח גן העדן
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888257
נושאים: יהדות
תאריך יציאה: 5/2007
תיאור:
ספרו החדש של יוסי קליין הלוי הינו מסע אישי ואנתרופולוגי יוצא דופן שארך שנתיים בו הוא פורס מצע רוחני משותף לשלוש הדתות הגדולות ומציע את האמונה באשר היא, כמסלול עוקף מדנים ואיבה.

יוסי קליין הלוי, עיתונאי וחוקר, דתי באורחותיו ואמונתו וליברל בנשמתו, יצא למסע אישי ומרתק : הוא בילה ימים כלילות בכנסיות, מנזרים, מסגדים ובתי תפילה. התרועע עם נזירים ועשה את עיתותיו בחברת אנשי דת נוצרים ומוסלמים במועדיהם. ומצא את עצמו במצבים חווייתים כגון : תפילה במסגד ברמלה, מדיטציה בכנסיה תת קרקעית שנחפרה ע"י נזיר מתבודד מהגליל, התאבלות עם נזירים ארמנים בירושלים על רצח העם הארמני, וריקוד סופי עם שיח` מוסלמי במחנה פליטים בעזה.

הספר עוסק בחוויות מסע מיוחד של יהודי ישראלי דתי אל תוך העולמות הסגורים של האסלאם והנצרות בישראל והשטחים. תוך כדי עלילות המסע בוחן קליין הלוי האם דת יכולה ליצור שפה משותפת , המסע הזה הוא בגדר ניסיון לגלות שפה דתית להתפייסות. קליין הלוי מסיק ממסעו הבין-דתי שהנתיב הרוחני-דתי הינו מסלול של פיוס, וראוי היה שהאפיק הרוחני הזה בו התנסה, יהפוך למסלול עוקף איבות.

"נכנסתי לכנסייה ולמסגד כאיש מאמין וחשתי מייד בבית", כותב קליין הלוי, ומציע לראות באפיק הדתי אופציית פיוס.


בזמן שהרבה ישראלים נוסעים להודו על מנת לחוות חוויה רוחנית של ה"אחר", כוונת הסופר היא לצאת לאותו מסע רוחני בבית פנימה, ללמוד את העושר הרוחני של הנצרות והאסלאם, של שכנינו.זהו אינו מסע פוליטי. אך ישנן השלכות מן המסע למגעים לשלום עתידי, והבנה כי במזרח התיכון, לא יוכל לשכון שלום ללא התייחסות רצינית לדתות השונות הנמצאות בו.

יוסי קליין הלוי הוא עמית בכיר במרכז שלם בירושלים , והכתב הישראלי של כתב העת THE NEW REPUBLIC הוא פרשן לענייני ישראל בעיתונות חוץ , כגון: הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט .

מחיר: 84.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.